Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@19:00:12 GMT

هيچ منع قانوني براي ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۵۰۹۱۸/هیچ_منع_قانونی_برای_ورود_زنان_به_ورزشگاه_ها_وجود_ندارد

خبرگزاري آريا - طيبه سياوشي شاه‌عنايتي در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به انتشار بيانيه شوراي مرکزي حزب‌الله و جمع‌‌آوري امضاي دانشجويان حزب‌اللهي براي جلوگيري از ورود زنان به ورزشگاه‌ها اعلام کرد: باتوجه به اين‌که مجلس هم‌اکنون در تعطيلات به‌سر مي‌برد و نمايندگان براي سرکشي به حوزه‌هاي انتخابيه به شهرستان‌ها رفته‌اند، کميسيون فرهنگي در اين رابطه موضع‌گيري يا تصميم‌گيري خاصي انجام نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هيچ منع قانوني براي ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد
او با اين حال، با تاکيد بر اين‌که از ابتدا در جريان مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها بوده است، گفت: جلسات متعددي به‌عنوان نايب رييس فراکسيون زنان و عضو کميسيون فرهنگي مجلس با وزارت ورزش و جوانان برگزار کرديم و اين درحالي است که هيچ منع قانوني براي ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد.نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به استناد مخالفان ورود زنان به ورزشگاه به وصيت‌نامه حضرت امام خميني (ره) اعلام کرد: کساني که اين بيانيه را امضاء کرده‌اند، در واقع گروهي از مردم هستند که با ورود زنان به ورزشگاه‌ها مخالف هستند و براي تاييد ادعايشان به وصيت‌نامه حضرت امام استناد کرده‌اند. حال آن‌که بسياري از شهروندان نيز با اين مسئله موافق بوده و طبيعتاً مي‌توانند به‌نوعي ديگر به وصيت‌نامه حضرت امام (ره) استناد کنند.
زنان تا همين 3 سال پيش بدون هيچ مشکلي وارد ورزشگاه‌ها مي‌شدند
نايب رييس فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: با اين حال آن‌چه اهميت دارد اين است که در کاري که به‌طور مشترک با وزارت ورزش و جوانان و ساير دستگاه‌هاي ذي‌صلاح انجام شد، تمامي موارد قانوني در اين رابطه را درنظرگرفتيم و آن‌چه حائز اهميت است، اين است که زنان تا همين 3 سال قبل بدون هيچ مشکلي وارد سالن‌هاي بستکبال و واليبال مي‌شدند و هيچ منع قانوني هم وجود نداشت.
مشکلي براي ابراز نظرات مخالف وجود ندارد
او با بيان اين‌که از 3 سال قبل ورود زنان با مشکلاتي مواجه شده، يادآور شد: بر اين اساس تلاش کرديم با نظر موافق مراجع ذي‌صلاح پيش ببريم و خوشبختانه اين قدم‌هاي کوچک ابتدايي موفقيت‌آميز بوده است.در اين مورد که مردم نظرات مخالف خود را ابراز کنند، مشکلي وجود ندارد اما مراجع رسمي به هيچ عنوان مخالفتي با مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها نداشته است.
نظرات همه نهادهاي فرهنگي، مذهبي و سياسي دريافت شده است
عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوالي درباره روال طي شده در راستاي تحقق مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت: معمولاً مراجع قانوني تلاش مي‌کنند، ابتدا نظرات را هم از قطب‌هاي دولتي و غيردولتي و هم از نهادهاي مذهبي دريافت کنند و پس از آن‌که مطمئن شدند که مشکلي نيست، اقدام مي‌کنند و خوشبختانه در اين مورد تمامي اين مراحل طي شده و هيچ نهاد قانوني و مذهبي نبوده که ناديده گرفته شود و نظرات همه قطب‌هاي فرهنگي، مذهبي و سياسي دريافت شده است.سياوشي با بيان اين‌که اقدام صورت‌گرفته نخستين گام بوده، خاطرنشان کرد: قطعاً بايد در آينده بيش از اين، به نظرات نهادهاي سياسي و مذهبي توجه کنيم.او گفت: مسئله اين است که هرکسي مي‌تواند با استناد به بخشي از نظرات مقامات مسئول اهداف و انگيزه‌هاي خود را پيش ببرد و اين رويکرد نه‌تنها در ايران، بلکه در تمامي کشورهاي جهان مرسوم است.
تلاش براي ادامه روند ورود زنان به ورزشگاه‌ها
نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اين‌که گروهي از مردم تلاش مي‌کنند، اين مسئله را متوقف کنند، باتوجه به نظر مساعدي که نهادهاي مختلف به اين مسئله داشته و آن‌را حق زناني مي‌دانند که نيمي از جامعه را تشکيل مي‌دهند، تلاش خواهيم کرد روند ورود زنان به ورزشگاه‌ها همچنان پيش برود؛ چرا که اين مسئله نه منع قانوني دارد و نه منع شرعي!
درنظر گرفتن مسيرهاي جداگانه براي ورود و خروج زنان در ورزشگاه‌ها
عضو کميسيون فرهنگي مجلس دهم يادآور شد: وزارت ورزش به‌عنوان نهادي که بيشترين سهم را داشته و همچنين ديگر نهادهاي تصميم‌گير و تاثيرگذار تمام تلاش خود را انجام دادند که از بروز مشکلات احتمالي جلوگيري شود و در اين راستا، سعي کرديم تمام مسيرها، ويژه خانم‌ها باشد و درمورد مسائل جزئي‌تر نيز سعي شد امکانات محدودي که وجود دارد، براي خانم‌ها به‌صورت مجزا لحاظ شود و برخوردي ميان زنان و مردان وجود نداشت که بخواهد منجر به بروز مشکلات شرعي شود و درحالي که در جامعه و کوچه و بازار به‌هرحال زنان و مردان در کنار يکديگر زندگي مي‌کنند، در اين مورد تلاش کرديم با درنظر گرفتن مسيرهاي ورود و خروج جداگانه، مانع از بروز مشکلات احتمالي شويم.
بنابر قانون ورود به ورزشگاه‌ها حق زنان است
سياوشي تصريح کرد: هميشه در قبال مسائل مربوط به زنان مقاومت‌هايي انجام مي‌شود و ديگران اين حق را براي خود قطعي مي‌دانند که اين حق را از زنان سلب کنند و اين درحالي است که بنابر قانون ورود به ورزشگاه‌ها حق زنان است و بنابر هيچ قانوني نيز اين حق از آن‌ها سلب نشده است.
نظارت بر نحوه حضور زنان در ورزشگاه‌ها
او در پاسخ به سوالي درباره اين‌که آيا باتوجه به چند مورد اجراي اين طرح، مشکل يا شکايتي ثبت شده، اعلام کرد: باتوجه به اين‌که در نخستين مورد، در ورزشگاه حضور داشتم، از نزديک شاهد بودم که هيچ مشکلي به‌وجود نيامد و در دفعات بعدي نيز با هماهنگي‌هايي که صورت گرفت، تعدادي از زنان خبرنگار در ورزشگاه حاضر شدند و از نزديک در جريان امور قرار گرفتند و علاوه بر آن‌ها تعدادي از مسئولان مربوطه نيز در ورزشگاه حضور يافتند، و طي روزهاي اخير نظرات تمامي اين افراد را دريافت کرديم و به اين نتيجه رسيديم که نخستين گام به‌خوبي طي شده است.
انتقاد موافقان و مخالفان ورود زنان به ورزشگاه‌ها
نايب رييس فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: جالب اينجا است که بيشترين انتقاد ازسوي طرفداران حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطرح شد که مي‌گفتند اين حضور نمايشي و گزينشي بوده و حال که اين انتقادها به پايان رسيده، مخالفان اين مسئله وارد عرصه شده‌اند که البته تمامي اين انتقادها طبيعي است و بايد هر دو طرف را مديريت کنيم اما آن‌چه حائز اهميت اين است که هيچ اقدام غيرقانوني انجام نشده است.او در پاسخ به اين سوال که براي جلوگيري از به خطر افتادن امنيت جامعه يا زنان حاضر در ورزشگاه‌ها، چه تدابيري انديشيده شده، گفت: آن‌چه ما شاهد بوديم، مسئله حفاظت و حراست دقيق مسئولان ورزشگاه بود و تعداد زيادي از ماموران حفاظت و حراست ورزشگاه با حضورد در بخش مربوط به زنان، تلاش کردند حداکثر امنيت تامين شود.
ابراز اميدواري نسبت به تداوم حضور امن زنان در ورزشگاه‌ها
عضو کميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: اميدوارم اين همکاري‌ها باتوجه به مخالفت‌خواني‌هايي که صورت گرفته، به شکلي اساسي درنظر گرفته شود تا ان‌شاءالله حضور زنان در اين اماکن در کمال امنيت ادامه پيدا کند.
ضربه به امنيت يک زن، امنيت جامعه را خدشه‌دار مي‌کند
سياوشي در پايان تصريح کرد: به نظر مي‌رسد دستگاه‌هاي امنيتي کشور و دولت متولي اين امر هستند و بايد حداکثر امنيت را براي زنان تامين کنند. به هر حال تمامي اين افراد حامي امنيت جامعه هستند و قطعاً اگر به امنيت يک زن ضربه وارد شود، امنيت جامعه نيز خدشه‌دار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۹۱۸/هیچ_منع_قانونی_برای_ورود_زنان_به_ورزشگاه_ها_وجود_ندارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: