Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@21:16:24 GMT

به شکسته بند مراجعه نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۲۱۲۳/به_شکسته_بند_مراجعه_نکنید

به شکسته بند مراجعه نکنید!

متخصص ارتوپدی نسبت به مراجعه افراد به شکسته‌بند‌ها هشدار داد و گفت: قطع عضو و مرگ از خطرات عدم توجه به شکستگی و درمان اشتباه توسط شکسته بند است.

خبرگزاری فارس: متخصص ارتوپدی نسبت به مراجعه افراد به شکسته‌بند‌ها هشدار داد و گفت: قطع عضو و مرگ از خطرات عدم توجه به شکستگی و درمان اشتباه توسط شکسته بند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا صادق‌پور در گفتگو با خبر سلامت خبرگزاری فارس در ارتباط به مراجعه افراد به شکسته‌بند به دلیل شکستگی یا دررفتگی اظهارداشت: طی ۵۰ تا ۶۰ سال پیش شکسته‌بند‌ها کمک‌های زیادی به مردم می‌کردند و تا آن زمان جراح ارتوپدی نبود و این افراد کار‌هایی را که تجربی یاد گرفته بودند انجام می‌دادند، ولی الان در همه شهر‌ها متخصص ارتوپدی وجود دارد و دلیل منطقی برای مراجعه به شکسته‌بند نیست.

این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه در برخی از شهر‌ها مراجعه افراد به شکسته‌بند‌ها بسیار زیاد است، گفت: این مسأله عوارض زیادی را برای بیمار می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی گفت: گاهی شکسته‌بند‌ها علیرغم اینکه فرد نیاز به جراحی دارد محل شکستگی را محکم بسته تا آن عضو حرکتی نداشته باشد، ولی این موضوع سبب فشار روی عروق و عضله شده و به آن آسیب می‌رساند و می‌تواند فلجی دست و حتی قطعی عضو را به همراه داشته باشد.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: آمبولی نیز به ویژه در افراد مسن به دلیل شکستگی شایع بوده که شکسته‌بند هیچ اقدامی در این زمینه نمی‌تواند انجام دهد، ولی در بیمارستان در صورت مشکوک شدن به این قضیه پزشک داروی رقیق‌کننده خون تجویز کرده تا از لخته و آمبولی و در نهایت مرگ فرد جلوگیری شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Xld

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۱۲۳/به_شکسته_بند_مراجعه_نکنید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: