Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@09:15:34 GMT

وضعیت سپرده گذاران شرکت تعاون روستایی ایلام باید تعیین تکلیف شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۵۲۲۳۳/وضعیت_سپرده_گذاران_شرکت_تعاون_روستایی_ایلام_باید_تعیین_تکلیف_شود

وضعیت سپرده گذاران شرکت تعاون روستایی ایلام باید تعیین تکلیف شود

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام خواستار تعیین تکلیف سپرده گذاران شرکت تعاون روستایی مهر ماندگار در استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی در نشست بررسی مشکلات شرکت تعاون روستایی ایلام اظهار کرد: اکنون پنج هزار و 736 خانوار در این مساله درگیر هستند و در شرکت تعاونی مهر ماندگار سرمایه گذاری کرده اند که با جابجایی های غیر طبیعی و تسهیلات غیر متعارف و خرید و فروش زمین توسط هیات مدیره سرمایه های آنان دچار مشکل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با تامین 6 میلیارد ریال وضعیت سپرده های بیش از 90 درصد سپرده گذاران که تا 10 میلیون ریال سرمایه گذاری کرده اند، مشخص می شود.
معاون استاندار ایلام افزود: از آنجایی که شرکت تعاون روستایی فعالیت بانکی نداشته اما از دستور العمل خارج شده و اکنون با مشکل هدررفت منابع مواجه شده دستگاه قضا باید به صورت ویژه به این پرونده رسیدگی کند.
درویشی تاکید کرد: مدیرکل تعاون روستایی کنونی و قاضی مربوطه با اطلاع رسانی دقیق در خصوص این پرونده می تواند به سپرده گذاران اطلاع رسانی کند که پیگیر پرونده هستند و برای احقاق حق آنان تلاش می کنند تا هرچه سریعتر وضعیت آنان تعیین تکلیف شود.
وی خواستار انتخاب و معرفی هیات رییسه جدید برای پیگیری امور و رسیدگی به خواسته های مردم شد و گفت: امیدواریم با توجه به همراهی و همکاری ویژه دستگاه قضا هرچه سریعتر وضعیت این پرونده روشن و سپرده گذاران به حق قانونی خود برسند.
در این نشست مصوب شد که هیات رییسه جدید تا قبل از پایان سال بر اساس ماده 146 قانون شرکت ها تشکیل و اطلاع رسانی مستمر انجام گیرد.
بر اساس اطلاعات اعلامی شرکت تعاون روستایی مهر ماندگار ایلام در هفت شهرستان با انجام کارهای غیر متعارف بانکی بیش از 60 میلیارد ریال سرمایه تجمیع کرده بود که 23 میلیارد و 500 میلیون از این سرمایه در قالب تسهیلات کلان غیر متعارف به اعضا و بستگان آنها بدون هیچ گونه وثیقی پرداخت شده که اکنون تبدیل به دین حال شده است.
حدود 5736 نفر در این موسسه سپرده گذاری کرده اند که 4580 نفر آنها کمتر از 10 میلیون ریال سپرده پرداخت کرده اند.
این پرونده اکنون توسط دادگستری و دادگاه عمومی انقلاب شهرستان ایلام در حال بررسی و جریان است.
7177/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۲۳۳/وضعیت_سپرده_گذاران_شرکت_تعاون_روستایی_ایلام_باید_تعیین_تکلیف_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: