Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@19:44:36 GMT

خروج کیست تخمدان ۱۲۰۰ گرمی از شکم یک خانم ۴۷ ساله

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۵۲۴۶۱/خروج_کیست_تخمدان_۱۲۰۰_گرمی_از_شکم_یک_خانم_۴۷_ساله

خروج کیست تخمدان ۱۲۰۰ گرمی از شکم یک خانم ۴۷ ساله

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ متخصص زنان و زایمان بیمارستان علامه بهلول گنابادی گفت: این بیمار ۴۷ ساله با وضعیت کمردرد و درد شکم مراجعه کرده بود که در معاینه، توده‌ای در حد ناف لمس شد و پس از انجام سونوگرافی مشخص شد این بیمار دارای کیست بزرگ تخمدان در لگن و شکم است.


دکتر اعظم السادات محمودیان افزود: با توجه به بزرگی کیست، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده تخمدانی به ابعاد ۱۲۰ در ۱۶۰ میلی‌متر و به وزن یک کیلو و دویست گرم از شکم بیمار خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کیست تخمدان در سنین باروری (۴۵ تا ۱۵ سال) در بین خانم‌ها شایع است، اما این کیست هم به لحاظ اندازه و هم پیچیده شدن آن به دور پایه (تورسیون) به نسبت دیگر کیست‌های تخمدان، متفاوت بود.
این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه کیست‌ها انواع مختلف دارند که بر اساس سن بیمار شیوع آن متفاوت است، اضافه کرد: کسیت‌ها می‌توانند خوش‌خیم یا بدخیم باشند که براساس علائم، آزمایشات، نمای سونوگرافی و جواب پاتولوژی نوع آن قابل تشخیص است.
دکتر محمودیان مهمترین علت تشکیل این کیست‌ها را اختلال تخمک گذاری واختلال جریان خون تخمدان عنوان کرد و گفت: در صورتی که بیمار در ابتدای تشکیل این کیست از وجود آن مطلع شود، می‌تواند با استفاده از درمان‌های دارویی، کیست رادرمان نماید.
انتهای پیام//ح.ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۴۶۱/خروج_کیست_تخمدان_۱۲۰۰_گرمی_از_شکم_یک_خانم_۴۷_ساله را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: