Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@07:32:09 GMT

اسباب بازی حامل فرهنگ است/کلاس اسباب بازی آموزشی راه اندازی می‎شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۵۲۴۱/اسباب_بازی_حامل_فرهنگ_است_کلاس_اسباب_بازی_آموزشی_راه_اندازی_می_شود

اسباب بازی حامل فرهنگ است/کلاس اسباب بازی آموزشی راه اندازی می‎شود

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش گفت: اسباب بازی‌ها حامل فرهنگ و آداب و رسوم اقوام هستند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان سید محمد علی بطحایی در چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی  گفت: اسباب بازی بخش مهمی از تکنولوژی آموزشی است و وسیله‌ای برای پر کردن وقت بچه‌ها نیست.

 وی افزود :با اسباب بازی و استفاده از آن‌ها یادگیری بچه‌ها سرعت پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسهیل و تسریع در یادگیری یکی از اهداف تولید اسباب بازی است. با بازی و اسباب بازی دامنه مهارت آموزی گسترش پیدا می‌کند. مهارت ذهنی و اجتماعی بچه‌ها با اسباب بازی گسترش پیدا می‌کند. با اسباب بازی صبوری و تعاملات اجتماعی را بچه‌ها فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد : اسباب بازی حامل فرهنگ است. مهمترین عامل تاکید بر استفاده از اسباب بازی بومی به دلیل این است که اسباب بازی حامل فرهنگ است. نگاه به اسباب بازی باید اصلاح شود. نشاط از یادگیری مهمترین کاری است که اسباب بازی‌ها انجام می‌دهند. یادگیری امروز بچه‌ها توام با خلاقیت نیست. یکی از مهمترین نشانه‌های یادگیری مثبت وجود نشاط از یادگیری است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اسباب بازی با رویکرد آموزشی باید وارد فرآیند یادگیری شود. در هر مدرسه از پایه اول تا سوم در 10 استان کشور در 10 هزار مدرسه کلاس اسباب بازی آموزشی راه اندازی می شود. کلاس اسباب بازی آموزشی در هفته 2 تا 3 ساعت همراه با بازی، اهداف آموزشی را دنبال خواهند کرد.

کلاس اسباب بازی آموزشی راه اندازی می شود
وی افزود: اسباب بازی باید به عنوان بخشی از فناوری آموزشی وارد فضای آموزشی ما شده و در کنار یادگیری، نشاط را به همراه داشته باشد و باعث رشد خلاقیت شود. آموزش و پرورش نیازمند این نوآوری ها است.

وی در ادامه گفت: اقلام خارجی در حوزه اسباب بازی در داخل کشور بسیار زیاد است. اقلام ایرانی متاسفانه در مغازه های ما پیدا نمی شود. به عنوان مثال بنده نتوانستم یک اسباب بازی سفالی برای نوه ام بخرم چرا که پیدا نمی شد. در صورتی که ما کشوری مطرح در حوزه سفال هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۲۴۱/اسباب_بازی_حامل_فرهنگ_است_کلاس_اسباب_بازی_آموزشی_راه_اندازی_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: