Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@16:40:07 GMT

عیدی کارآفرین برتر استان به کارگران با سابقه 25 سال خدمت/اخراج 7 کارگر کارخانه قند در سکوت مسئولان استانی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۵۸۰۰۶/عیدی_کارآفرین_برتر_استان_به_کارگران_با_سابقه_۲۵_سال_خدمت_اخراج_۷_کارگر_کارخانه_قند_در_سکوت_مسئولان_استانی

عیدی کارآفرین برتر استان به کارگران با سابقه 25 سال خدمت/اخراج 7 کارگر کارخانه قند در سکوت مسئولان استانی

در اسفندماه هر سال تمامی ادارات و شرکت ها به کارگران و کارمندان خود عیدی می دهند اما در اسفندماه سال 95 مدیرعامل این کارخانه، صادق آزاد وار، دستور کتبی به امور اداری این کارخانه داد که 7 کارگر با سابقه کار بالا را اخراج کند و این کار در موقعی صورت گرفت که با ایام تعطیلات نوروز تلاقی پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، طبق شنیده ها کارخانه قند یاسوج که به تازگی به کارآفرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد(برنده مزایده فروش کارخانه قند یاسوج در اوایل زمستان سال 95 ) واگذار شده است، در حال اخراج کارگران قرادادی، رسمی و فصلی این کارخانه در سکوت مسئولان استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه ای که مردم شهر یاسوج و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌ها فریاد می‌زدند که واگذاری آن به بخش خصوصی توانمند، باعث رونق استان و اشتغال مولد میگردد اکنون بعد از واگذاری به بخش خصوصی (لهراسب باقری که کارآفرین برتر استان است) در حال تماشای اخراج برخی از کارگران رسمی و قراردادی آن هستند.

کارگرانی که بعد از فعال شدن مجدد این کارخانه بارقه امید در وجود انان دمیده شد و خوشحال بودند که با آمدن مدیریت جدید این کارخانه، خیلی از مشکلات کاری و حقوقی آنها رفع می شود اکنون در انتظار اخراج از این کارخانه هستند. کارگرانی که قدمت کاری برخی از آنان به چند دهه می رسد.

در اسفندماه هر سال تمامی ادارات و شرکت ها به کارگران و کارمندان خود عیدی می دهند اما در اسفندماه سال 95 مدیرعامل این کارخانه، صادق آزاد وار، دستور کتبی به امور اداری این کارخانه داد که 7 کارگر با سابقه کار بالا را اخراج کند و این کار در موقعی صورت گرفت که با ایام تعطیلات نوروز تلاقی پیدا کند.

کارگرانی که با سابقه 25 سال خدمت توسط کارآفرین برتر استان اخراج شدند

یکی از این کارگران اخراجی این کارخانه در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه ما از جناب آقای لهراسب باقری انتظار افزایش حقوق و مزایا داشتیم و خیال می کردیم با آمدن وی وضعیت زندگی مان بهتر می شود، اما متاسفانه اکنون پرسنل رسمی و قراردادی این شرکت را در سکوت مسئولان استانی اخراج می کنند و هیچ کس هم جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون از مهر 95 تاکنون هیچ حقوقی و حتی عیدی کارگران پرداخت نشده است، تاکید کرد: تا الان 7 نفر نیروی قراردادی با سابقه بالای بیست و 25 سال و هشت نفر نیروی رسمی با سابقه 25سال و کارگر فصلی که چهار ماه تا بازنشتگی فاصله داشته و با دست های پینه بسته توسط وی اخراج شده اند.

این کارگر تاکید کرد: همانطور که در ابتدای این گزارش توضیح داده شد این کارخانه به نیت راه اندازی و تولید و اشتغال به وی واگذار شد، حال جای سوال دارد که علت اخراج این کارگران مظلوم و زحمت کش چیست؟

آیا افراد دیگر در صف جایگزین کردن این افراد هستند؟ و حتی کارگران فصلی که دارای سوابق بالای 15 سال بودند توسط مدیریت قبلی قدرت الله حبیبی اخراج شدند که چشم امید به راه اندازی این کارخانه داشتند، حال علاوه بر راه اندازی نشدن کارخانه حکم تخلیه منازل سازمانی هم که در آنها هستند نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز کارخانه های قند چهارمحال و مرودشت و کوار استان فارس به بخش خصوصی واگذار شدند اما هیچ کارگری اخراج نشد، کارگران را از منازل سازمانی اخرج نکردند، بلکه نیروی جدید نیز بکارگیری شد.

این کارگر بیان کرد: حال ما از سایت صبح زاگرس که مدعی حقیقی مظلومین است تقاضا داریم که اینمسئله را پیگیری کند،

وی ادامه داد: من خودم به علت مشکلات مالی ماشین پرایدم را فروختم تا بتوانم مخارج خانواده را تامین کنم.

این کارگر اخراجی این کارخانه در پایان گفت: شما خودتان را جای پدری بگذارید که نتواند پول تو جیبی به دخترش بدهد و دختر خدایی نکرده اقدام به خودکشی و یا خود فروشی نماید، بگذلرید. مگر کارگران کارخانه قند چه گناهی کردند که باید به این شکل با آنها برخورد شود و همه مسئولان استانی در سکوت باشند مگر میشود نیروی رسمی را اخراج و اداره کار این حکم اخراج را تایید نماید و دلایل اینها چیست؟

این در حالیست که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر به مسئله اقتصاد مقاومتی و اشتغال تاکید بسیار زیادی داشته و سال 96 را به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند، این نامگذاری نشان می دهد که رهبر معظم انقلاب به این مقوله توجه خاصی دارند اما در سالی که باید شاهد رونق اشتغال و تولید باشیم ، سهام دارانی که کارخانه ها و شرکت را تازه خریداری کرده اند کارگران را یکی پس از دیگری در سکوت مسئولان استانی اخراج می کنند.

انتظار می رود آقای لهراسب باقری حال کارگران این کارخانه را در نظر بگیرد و کارگرانی که اکثر آنان دختر و پسر دانشگاهی دارند را به جای تعدیل، با برنامه ریزی مناسب به خدمت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۰۰۶/عیدی_کارآفرین_برتر_استان_به_کارگران_با_سابقه_۲۵_سال_خدمت_اخراج_۷_کارگر_کارخانه_قند_در_سکوت_مسئولان_استانی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: