Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:59:31 GMT

تالاب های نقده از جمله مهمترین تالاب های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۸۱۳۰/تالاب_های_نقده_از_جمله_مهمترین_تالاب_های_زمستان_گذرانی_پرندگان_مهاجر_در_آذربایجان_غربی

تالاب های نقده از جمله مهمترین تالاب های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در آذربایجان غربی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: تالاب های شهرستان نقده از جمله مهمترین تالاب های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در استان آذربایجان غربی است و سالانه شاهد حضور هزاران پرنده آبزی و کنار آبزی ، در کنار پرندگان بومی زیست نمودند.

اکبر محمدیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده، در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه در راستای حفظ واحیای تالاب ها، انهار وکانال های سنتی منتهی به تالابهای این شهرستان لایروبی انجام می گیرد، گفت: شهرستان نقده از نظر جغرافیایی در مسیر مهاجرتی پرندگان مهاجر است که هرساله با شروع فصل پائیز و آغاز سرما از عرض های شمالی کره زمین به عرض های جنوبی تر مهاجرت می کنند و جلوه زیبایی را به شهرستان و استان آذربایجان غربی می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدیان افزود: تالاب های شهرستان نقده از جمله مهمترین تالاب های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در آذربایجان غربی هستند که حضور هزاران پرنده آبزی وکنار آبزی، در کنار پرندگان بومی زیست جلوه ای خاص به تالاب های این شهرستان می دهد که واقعا زیباست.

 

وی تصریح کرد: عملیات لایروبی انهار سنتی منتهی به تالاب های شهرستان نقده فرصتی است که آب را بدون هدر رفتن و به موقع به مناطق تالابی انتقال دهیم  و این مناطق را به صورت احیاء حفظ کنیم.

 

این مسوول با بیان اینکه وضعیت مطلوب حاکم بر تالاب های نقده در حالیست که شهرستان نقده به عنوان قطب تالابی آذربایجان غربی شناخته است، بیان کرد: شهرستان نقده یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری را در خود ایجاد کرده است بنابراین انجام لایروبی انهار  این مناطق مهم یک ضرورت مهم است.

 

محمدیان با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۴۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در این تالاب ها شناسایی شدند، خاطر نشان کرد: این گونه پرنده ها بیشتر شامل انواع مرغابی، فلامینگو، کشیم، چنگر، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، لک لک سفید، عقاب تالابی، چوپ پا و چندین پرنده زیبای دیگر است.

 

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه تالابهای درگه سنگی، حسنلو ویادگارلو جزء تالاب های بین المللی هستند، خاطر نشان کرد:  در شهرستان نقده  هفده تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر وبومی در آن زندگی می کنند.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۱۳۰/تالاب_های_نقده_از_جمله_مهمترین_تالاب_های_زمستان_گذرانی_پرندگان_مهاجر_در_آذربایجان_غربی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: