Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@08:55:43 GMT

کاهش قیمت دلار در کوتاه مدت تاثیری در کاهش قیمت بلیت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۸۴۰۲/کاهش_قیمت_دلار_در_کوتاه_مدت_تاثیری_در_کاهش_قیمت_بلیت_ندارد

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اثرگذاری کاهش قیمت دلار بر روی نرخ بلیت هواپیما، اظهار داشت: نرخ بلیت هواپیما براساس نرخ ROE(نرخ تبدیل ارز) که هفتگی اعلام می‌شود تعیین شده است. این نرخ بالاتر از نرخ دلار نیمایی و چیزی بیش از 9 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته همچنان بخشی از پرداخت‌های ارزی توسط ارز بازار آزاد انجام می‌شود و نمی‌توان ارز 9 هزار تومانی را برای تمام بخش‌های مورد نیاز تامین کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه اگر کاهش قیمت دلار ادامه پیدا کند یا نرخ دلار در همین عدد سطح 11 هزار تومان ثابت بماند می‌توان گفت در دراز مدت می‌تواند منجر به کاهش قیمت بلیت هواپیما شود، گفت: نباید انتظار داشته باشیم کاهش قیمت دلار به سرعت در کاهش قیمت بلیت هواپیما اثرگذاری قابل توجهی داشته باشد.

اسعدی سامانی گفت: اگر قیمت دلار همچنان نوسان داشته باشد این کاهش نرخ نمی‌تواند بر روی قیمت بلیت هواپیما اثر گذار باشد.

وی همچنین درباره مقابله ایرلاین‌ها با مشکل عدم سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های برخی از کشورها گفت: علی رغم اینکه برخی از کشورها از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی امتناع می‌کنند اما سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی تدابیری را اتخاذ کرده‌اند که بر اساس آن مشکل تحریم‌های سوختی را می‌توانند دور بزنند.

اسعدی سامانی تاکید کرد: هیچ پرواز و مسیر پروازی در اثر عدم سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی حذف نشده است.     

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۴۰۲/کاهش_قیمت_دلار_در_کوتاه_مدت_تاثیری_در_کاهش_قیمت_بلیت_ندارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: