Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@18:13:16 GMT

آیا رژیم کم گلوتن در افراد سالم عملکرد گوارشی را بهبود می بخشد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۱۰۱۶/آیا_رژیم_کم_گلوتن_در_افراد_سالم_عملکرد_گوارشی_را_بهبود_می_بخشد

آیا رژیم کم گلوتن در افراد سالم عملکرد گوارشی را بهبود می بخشد؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان در مطالعه ای روی 60 بزرگسال متولد شده در دانمارکدریافتند که یک رژیم کم گلوتن دارای اثرات متوسط بر ترکیب میکروبیوتا روده دارد که باعث کاهش گرسنگی و نفخ می گردد. با این وجود این تغییرات اکثرا به دلیل افزایش مقدار فیبر در رژیم غذایی نسبت داده می شود تا کاهش گلوتن به تنهایی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه این رژیم در میان افراد سالم محبوب شده است، اما در حال حاضر هیچ شواهدی در مود مفید بودن اثرات آن وجود ندارد.

رژیم غذایی فیبر می تواند تاثیر بیشتری در راحتی روده داشته باشد.

انتهای پیام/

178 / 279 میکروبیوتا روده فیبر رژیم غذایی روده

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۰۱۶/آیا_رژیم_کم_گلوتن_در_افراد_سالم_عملکرد_گوارشی_را_بهبود_می_بخشد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: