Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:54:13 GMT

رئیس اداره راه دماوند: 43 هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۶۳۱۴۹/رئیس_اداره_راه_دماوند_۴۳_هکتار_از_اراضی_ملی_شهرستان_دماوند_آزادسازی_شد

رئیس اداره راه دماوند: 43 هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند آزادسازی شد

تهران-ایرنا- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: در 6 ماه گذشته 43 هکتار از اراضی ملی آزاد سازی شد که ارزش آن 140 میلیارد تومان است.

محمد رنجبر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در 6 ماه گذشته 43 هکتار از اراضی ملی آزاد سازی شد که ارزش آن به مبلغ 140 میلیارد تومان است و آخرین موردی که تخریب شد، در سادات محله شهر رودهن بود که ارزشی بالغ بر 21میلیارد تومان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بافت خاص بخش رودهن از نظر شهرسازی عنوان کرد: بسیاری از اهالی بخش رودهن به دلیل موقعیت شهری و جغرافیایی بیش از دیگر مناطق به ساخت و سازهای مختلف تشویق و ترغیب می شوند، اما تخریب هایی که با هماهنگی دستگاه های قضایی و امنیتی صورت می گرید در کاهش هرگونه ساخت و سازهای دیگر در پلاک های مختلف بسیار موثر است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند با اشاره به مستند سازی و بروز کردن اراضی دولتی در این مرکز به عنوان یکی از اقدامات مهم در حوزه راه و شهرسازی، بیان کرد: مستند سازی اراضی دولت سبب جلوگیری از تعرض افراد سودجو به اراضی ملی می شود که نداشتن اطلاعات کافی و اسناد درست نسبت به اراضی دولت موجب لطمه زدن به شهرستان و منطقه می شود که باید اقدامات لازم در این دو مورد انجام گیرد.
رنجبر، شهرستان دماوند یکی از مناطق مهم و حساس در این بخش با توجه به موقعیت جغرافیایی و کشوری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه در شش ماه گذشته، آمار زمین خواری و دیوارکشی اراضی دولتی بسیار پایین آمده است و از شهروندان، مخصوصا شهروندان تهرانی که قصد خرید زمین در این شهرستان را دارند تقاضا داریم قبل از اقدام با توجه به اینکه حدود 80 درصد از اراضی شهرستان در اختیار اداره راه و شهرسازی است، استعلام لازم گرفته شود.
وی همچنین با تاکید براینکه شهرداری ها به جهت مجوزهایی که صادر می کنند، لازم است قبل از صدور مجوز از اداره راه و شهرسازی نسبت به نوع کاربری اراضی استعلام بگیرند، گفت: گاها مشاهده شده که ساختمانی هزینه های میلیاردی برای ساخت آن صورت گرفته ولی شهرداری چون تنها به منظور صدور پایان کار استعلام می گیرد موجب شده تا منابع و منافع مردم تحت تاثیر قرار بگیرد.

** پیشرفت فیزیکی 51 درصدی کمربندی سرهار دماوند/ بهره برداری از فاز نخست منوط به رفع مشکل معارضان است
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند در ادامه در خصوص اجرای کمربند غربی(سرهار) این شهرستان نیز گفت: گرچه این پروژه با پیشرفت 51 درصد در حال اجرا است، اما با مشکلاتی همچون معارضان روبرو است که باید به زودی رفع شود و این نهاد جلساتی با معارضان تشکیل داده و بازدیدهایی نیز توسط فرماندار و دادستان شهرستان به منظور حل مشکل صورت گرفته است.
وی از دیگر مشکلات پروژه را معارضان تاسیساتی دانست و بیان کرد: هم اکنون 3 کیلومتر از راه کمربندی به دلیل وجود تیرهای برق متوقف شده که نیازمند همکاری اداره برق است که با تخصیص اعتبارات کافی و رفع معارضان، می توان فاز نخست پروژه را به مرحله بهره برداری رساند.
این مقام مسئول در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده کمربندی تصریح کرد: شکل اعتباراتی اختصاص یافته به این پروژه یک سوم استانداری، یک سوم شهرداری و یک سوم بر عهده اداره راه و شهرسازی است که در تلاش هستیم تا در ماه های آینده 10 میلیارد تومان به پروژه تزریق شود.
رنجبر میزان اعتبار کلی پروژه که پیش بینی شده است را 28 میلیارد تومان اعلام کرد.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند به تکمیل پروژه مسکن مهر شهرستان اشاره کرد و گفت: این پروژه دارای پنج هزار و 329 واحد است که از این تعداد 3000 واحد آن تکمیل شده و امیدواریم تا پایان سال نیمی از آن تحویل متقاضیان شود.
وی ادامه داد: ارائه خدمات زیرساختی یکی از اولویت های پروژه می باشد که همچون آسفالت، جدول کشی و پاکسازی سطح معابر و ... با پیشرفت 92 درصدی انجام شده و فاز اول آن بطور کامل و فاز دوم آن تا دو هفته دیگر تکمیل می شود و همچنین توسعه فضای سبز در این پروژه توسط شهرداری در دستور کار است.
این مقام مسئول تامین برق معابر اصلی و فرعی سایت مسکونی را یکی از موارد مهم و ضروری خواند و از این نهاد خواست تا اعتبارات ویژه ایی درنظر گیرد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۱۴۹/رئیس_اداره_راه_دماوند_۴۳_هکتار_از_اراضی_ملی_شهرستان_دماوند_آزادسازی_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: