Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-20@01:20:59 GMT

امکان دریافت مدرک پایان تحصیلات دوره اول متوسطه با یک آزمون

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۷۶۶/امکان_دریافت_مدرک_پایان_تحصیلات_دوره_اول_متوسطه_با_یک_آزمون

امکان دریافت مدرک پایان تحصیلات دوره اول متوسطه با یک آزمون

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: دانش‌آموزان 15 سال به بالا از امسال می‌توانند با گذراندن یک آزمون جامع، مدرک پایان تحصیلات دوره اول متوسطه را دریافت کنند.

علی زرافشان به خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس این آزمون، دانش‌آموزان جا مانده از امتحانات دوره اول متوسطه که شرایط سنی لازم را دارند و فاقد مدرک تحصیلی هستند به جای گذراندن سه آزمون در هر سال، با قبولی در یک آزمون جامع می‌توانند گواهینامه پایان دوره اول متوسطه را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زرافشان همچنین با اشاره به تغییر روش انتخاب رشته دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی از امسال، افزود: این دسته از دانش‌آموزان می‌توانند از اول تا 15 تیر امسال رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.
وی با تأکید بر اینکه 12 رشته تحصیلی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: دانش‌آموزان از امسال باید برای ورود به هر رشته تحصیلی یک حداقل نمره را در هر درسی دریافت کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و‌پرورش تصریح کرد: انتخاب رشته دانش‌آموزان بر خلاف سال تحصیلی گذشته که جنبه تجویزی داشت امسال فقط جنبه توصیه‌ای دارد و دانش‌آموزان با توجه به علاقه خود می‌توانند در یکی از رشته‌ها ادامه تحصیل دهند.به گفته زرافشان، حداقل نمره در هر درس برای ورود به هر رشته مشخص شده است و مثلاً برای ورود به رشته ریاضی، دانش‌آموز باید حداقل نمره 14 را در درس ریاضی کسب کند.
وی یادآور شد: مطابق تفاهم‌نامه جدید وزارت آموزش و‌پرورش و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرک‌های صنعتی و در کنار کارخانه‌ها هنرستان‌های کار و دانش راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان پس از دانش‌آموختگی جذب مراکز صنعتی شوند.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۷۶۶/امکان_دریافت_مدرک_پایان_تحصیلات_دوره_اول_متوسطه_با_یک_آزمون را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: