Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:41:35 GMT

6هزارو500 هکتار از مزارع پرورش ماهی خوزستان غیرمجاز است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۷۸۹/۶هزارو۵۰۰_هکتار_از_مزارع_پرورش_ماهی_خوزستان_غیرمجاز_است

6هزارو500 هکتار از مزارع پرورش ماهی خوزستان غیرمجاز است

اهواز - ایرنا - مدیرکل محیط زیست خوزستان مساحت مزارع پرورش ماهی غیرمجاز در سطح استان را 6هزار و 500 هکتار اعلام کرد و گفت: سالانه هزاران تن ماهی در این مزارع پرورش می شود.

احمدرضا لاهیجان ‌زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مساحت کل مزارع پرورش ماهی در خوزستان 13 هزار و 500 هکتار است که 500 هکتار آن مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مزارع غیر از مزارع پرورش ماهی غیر مجاز خوزستان هستند.
دبیر شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون ادامه داد:با توجه به اینکه مزارع غیرمجاز در امور مالیاتی هیچ گونه پرونده ای ندارند نمی توان آنها را برای پرداخت عوارض معرفی کرد.
وی گفت: برای اینکه این مزارع به جمع پرورش ماهی های مجوز دار ملحق شوند ساز و کار قانونی باید اجرا شود و در این زمینه اداره کل شیلات متولی آن است.
لاهیجان زاده با اشاره به انتقاد پرورش دهندگانی که مشمول پرداخت حق آلایندگی شده اند ، بیان کرد: مبالغ اخذ شده در زمینه آلایندگی مزارع به حساب خزانه کشور واریز می شود و دولت در خصوص نحوه هزینه کرد آن تصمیم گیری می کند.
وی همچنین در خصوص مصوبه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مبنی بر تعیین مرجعی غیر از اداره کل محیط زیست خوزستان برای بررسی آزمایشگاهی آلایندگی پساب های مزارع پرورش ماهی، گفت: طبق قانون ، محیط زیست مرجع رسیدگی به این موضوع است و انجام این آزمایشات در مراجع دیگر رسمیت ندارد.
دبیر شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون افزود:مجتمع های پرورش ماهی نباید خروجی پساب به رودخانه ها داشته باشند و علاوه بر این محیط زیست این آمادگی را دارد تا بررسی مجدد آزمایشگاهی در این اداره کل با حضور متقاضی انجام شود.
لاهیجان زاده گفت:با توجه به اختلاف نظر پیش آمده ، آزمایشات انجام شده برای تعیین تکلیف نهایی به سازمان محیط زیست کشور ارجاع داده خواهد شد.
گفتنی است، بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی آلوده‌ کردن آب‌ آشامیدنی یا توزیع ‌آب‌ آشامیدنی آلوده‌‌، دفع‌ غیر بهداشتی فضولات‌ انسانی و دامی و مواد زاید ریختن مواد مسموم‌‌ کننده در رودخانه ‌ها و زباله ‌ها‌ در خیابان ‌ها‌، کشتار غیر مجاز دام‌‌، استفاده‌ غیر مجاز فاضلاب‌ خام‌ یا پساب‌ تصفیه ‌خانه ‌‌های فاضلاب‌ برای‌ مصارف‌ کشاورزی و... از جمله مصادیق آلودگی محیط زیست است.
9931/ 6037

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۷۸۹/۶هزارو۵۰۰_هکتار_از_مزارع_پرورش_ماهی_خوزستان_غیرمجاز_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: