Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@16:00:15 GMT

اجرای طرح هر روستا یک کتابخانه در شهر اسفراین

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۸۰۵/اجرای_طرح_هر_روستا_یک_کتابخانه_در_شهر_اسفراین

اجرای طرح هر روستا یک کتابخانه در شهر اسفراین

‌هر روستا یک کتابخانه

برگزاری

فرماندار شهرستان اسفراین در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه سبب می شود اوقات فراغت عموم مردم به نحو مطلوب سپری شود، گفت: توجه به مطالعه و کتاب و کتاب خوانی از راههای مهم توسعه فرهنگی جوامع امروز بشری است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اسفراین اظهارکرد: تنها راه مقابله با برخی خرده‌فرهنگ‌های نادرست جامعه، ترویج فرهنگ مطالعه است و امیدوارم بتوانیم با ایجاد عادت به مطالعه در نسل آینده، فرهنگ مطالعه را جایگزین فرهنگ‌های نامناسب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: نگاه دولت تدبیر و امید توسعه متوازن فرهنگی است و  کتابخانه های عمومی بستر ساز تحول فرهنگی و علمی در جامعه می باشند.

مهندس نوروزی با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در زندگی مردم وجامعه افزود: وضعیت مطالعه و مسائل فرهنگی نیازمند توجه جدی مسئولین است و باید در این زمینه تمامی دستگاههای فرهنگی با هم تعامل و همبستگی داشته باشند.

مقام عالی دولت در شهرستان اسفراین با بیان اینکه ترویج کتابخوانی راه مقابله با مشکلات فرهنگی است بیان نمود : امروزه فضای مجازی جایگزین کتاب و کتابخوانی شده است و برای ترویج فرهنگ کتابخوانی راه سختی پیش رو داریم وباید سعی شود در فضای مجازی اطلاعات مفید و آموزشی در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

نوروزی به تلاش برای راه اندازی کتابخانه عمومی شهرستان اشاره کرد و گفت : متاسفانه برای پیمانکار ساخت کتابخانه مشکلاتی ایجاد شده که تلاشمان این است که در اسرع وقت مشکل برطرف شود و روند ساخت و تکمیل کتابخانه مرکزی شهرستان به اتمام برسد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با افتتاح و بهره برداری از پروژه در دست ساخت کتابخانه عمومی، شاهد رشد و توسعه کتاب و کتابخوانی در شهرستان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان اسفراین گفت : در زمینه ارتقای سطح آگاهی عمومی فعالیت های خوبی انجام شده و سعیمان بر این است که در سال ٩٧ حدود ٧٠ روستا از اینترنت پر سرعت بهره مند شوند.

نوروزی خاطر نشان کرد : پیگیر طرح هر روستا یک کتابخانه هستیم و با کمک دهیاران به این مهم دست خواهیم یافت.در مرحله اول حدود ١٧٠٠ جلد کتاب به ١٢ روستا شهرستان اسفراین(٨روستای بخش مرکزی و ٤ روستا از بخش بام و صفی آباد) تحویل داده خواهد شد و در مراحل بعد مطمئنا این روند طی خواهد شد.

در پایان هریک از اعضای انجمن به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون دستور کار جلسه پرداختند و تصمیماتی در راستای بهبود وضعیت کتابخانه ها و میزان مطالعه در شهرستان اسفراین گرفته شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۸۰۵/اجرای_طرح_هر_روستا_یک_کتابخانه_در_شهر_اسفراین را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: