Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@11:15:59 GMT

دیدار رییس کتابخانه  جمهوری آذربایجان و موسسه فرهنگی اکو

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۸۰۶/دیدار_رییس_کتابخانه_جمهوری_آذربایجان_و_موسسه_فرهنگی_اکو

دیدار رییس کتابخانه  جمهوری آذربایجان و موسسه فرهنگی اکو

به گزارش ایسکانیوز از موسسه فرهنگی اکو، روز گذشته ششم آذر 1396، در حاشیه چهارمین اجلاس روسای کتابخانه های ملی کشورهای عضو اکو که در تاجیکستان که تا هشتم آذرماه 1396 در حال برگزاری است، کریم طاهروف، رییس کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان با محمدمهدی مظاهری، رییس موسسه فرهنگی اکو به گفتگو نشست.

مظاهری در این دیدار، جمهوری آذربایجان را یکی از کشورهای مهم منطقه اکو عنوان کرد و افزود: پیوست کامل جمهوری آذربایجان به موسسه فرهنگی اکو، امکان گسترش بیشتر همکاری های فرهنگی در منطقه را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه وی عنوان کرد: موسسه فرهنگی اکو آمادگی دارد مراسم بزرگداشتی را برای نظامی گنجوی با همکاری جمهوری آذربایجان برگزار کند. پس از تجربه خوبی که در برگزاری نمایشگاه عکس جمهوری آذربایجان با عنوان همبستگی اسلامی ایجاد شد، که مورد توجه بسیاری از سفرا و شخصیت های دیپلمات و فرهیختگان و فرهنگ دوستان نیز قرار گرفت، پیشنهاد می شود بزرگداشت این شاعر با همکاری این کشور برگزار شود.

در ادامه این نشست، کریم طاهروف، ضمن ارزشمند ارزیابی کردن فعالیت های موسسه فرهنگی اکو در حوزه کتاب و کتابخوانی که راه اندازی کتابخانه تخصصی موسسه فرهنگی اکو و نیز برگزاری چهارمین اجلاس روسای کتابخانه های ملی پس از 7 سال وقفه را حاصل تلاش های مظاهری دانست و بیان کرد: از پیشنهاد مظاهری استقبال می کنیم و در آینده نزدیک برنامه ریزی جهت حضور ایشان در بنیاد بین المللی نظامی گنجوی صورت خواهد گرفت و امیدوارم بتوانیم بزرگداشت این شاعر نامی را برگزار کنیم.

در پایان رییس کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان از اهدا کتاب به کتابخانه تخصصی موسسه فرهنگی اکو خبر دارد.

همچنین در حاشیه اجلاس روسای کتابخانه های ملی کشورهای عضو اکو، رییس کتابخانه ملی ترکیه با رییس موسسه فرهنگی اکو دیدار و گفتگو کرد.

براساس این گزارش، زلفی تومان رییس کتابخانه ملی ترکیه امروز سه شنبه هفتم آذرماه 1396 با محمدمهدی مظاهری دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار که در شهر دوشنبه تاجیکستان و در حاشیه چهارمین اجلاس روسای کتابخانه های ملی کشورهای عضو اکو انجام شد، طرفین بر ایجاد بانک اطلاعات مشترک کتابخانه های ملی کشورهای منطقه اکو تاکید کردند.

چهارمین نشست روسای کتابخانه های ملی اکو در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان ۲۷ تا ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ (ششم تا هشتم آذرماه) برگزار می شود.

502

جمهوری آذربایجان موسسه فرهنگی اکو نظامی گنجوی جمهوری آذربایجان کریم طاهروف محمدمهدی مظاهری کتابخانه ملی ترکیه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۸۰۶/دیدار_رییس_کتابخانه_جمهوری_آذربایجان_و_موسسه_فرهنگی_اکو را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: