Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@21:04:45 GMT

دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی دزفول در آستانه عقد تفاهم‌نامه همکاری

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۹۱۵/دانشگاه_آزاد_اسلامی_و_علوم_پزشکی_دزفول_در_آستانه_عقد_تفاهم_نامه_همکاری

دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی دزفول در آستانه عقد تفاهم‌نامه همکاری

جلسه مشترک هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این جلسه اظهار کرد: واقعیت این است که ما در دانشگاه ها یک سری فرصت و یک سری مشکلات و چالش ها را پیش رو داریم که بیشتر این چالش ها مربوط به کاهش تعداد دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشکل در دانشگاه های آزاد و دانشگاه های دولتی وجود دارد. در حقیقت دانشگاه ها با چالش بهره وری روبه‌رو هستند. اکنون به مرحله ای رسیده ایم که دانشگاه ها وارد نسل سوم و چهارم شده و هر دانشگاهی در مسیر حرکت به نسل سوم و چهارم قدرت رقابت نداشته باشد، حذف خواهد شد.

پریدار گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول، جوان ترین دانشگاه کشور است و حدود 5 سال از تاسیس آن می گذرد. در آخرین آماری که توسط وزارت بهداشت صورت گرفت، دانشگاه علوم پزشکی دزفول به عنوان دانشگاه شایسته اعلام شد و این رتبه نتیجه تلاش و انسجام اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول است.

وی با اشاره به پروژه های حوزه عملیاتی علوم پزشکی دزفول، عنوان کرد: در حوزه عملیاتی برای خدمات رسانی به بهداشت و درمان فعالیت های چشمگیری صورت گرفته است، از جمله؛ ساخت حدود 40 خانه بهداشت در دزفول، شوش و مناطق صعب العبور مانند دره کاید و دورک، ساخت مرکز بهداشتی و درمانی روستایی که آماده افتتاح هستند، احداث پایگاه های بهداشتی در تمام نقاط پر خطری که مردم نیاز به خدمات بهداشتی و مراقبت دارند.

پریدار افزود: یکی از مهم ترین فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی در دزفول راه اندازی سامانه سیب است. سامانه سیب، سامانه یکپارچه اطلاعات بهداشتی بوده و سامانه ای است که تمام اطلاعات خانواده های کشور در آن ثبت می شوند. همچنین دانشگاه علوم پزشکی دزفول توانست یک سیستم رادیویی به صورت مستقل برقرار کرده و اکنون شهرستان های شوش و گتوند با استفاده از ساختار رادیویی به بیمارستان دزفول وصل هستند و ارتباط بین آنها به صورت آنلاین انجام می گیرد.

این مسئول بیان کرد: مهم ترین پروژه ای را که دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا و راه اندازی آن است، پروژه تل مد سین است. قریب یک سال روی این پروژه برنامه ریزی شده، تل مد سین پروژه ای است که طی آن بیماری که در آن طرف کوه مناطق صعب العبور ، ابتدا اطلاعات بیمار را گرفته و از طریق ربات هایی که وجود دارد، قند خون، سدیم، پتاسیم و آنزیم های قلبی بیمار را با یک قطره خون گرفته، پردازش و تبدیل به اطلاعات کامپیوتری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درباره عقد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: در زمینه استفاده و تکمیل مراحل ساخت دستگاه تل مد سین، نیازمند همفکری و دانش اساتید دانشکده فنی واحد دزفول هستیم. دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نخستین و قدیمی ترین دانشگاه در دزفول است. این واحد دانشگاهی همیشه الگوی خاصی برای ما بوده و استادان واحد دزفول نقش انکارناپذیری در تحول و افزایش متوسط سواد این شهرستان داشته و امید آن که با عقد قرارداد و تفاهم نامه با واحد دزفول بتوانیم در کنار یکدیگر موجب آبادانی شهرمان باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم اظهار کرد: مهم ترین مبحث، تعریف پروژه های مشترک در حوزه سلامت، درمان و فعالیت های مرتبط با آن است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در حوزه تجهیزات پزشکی و محصولات سالم می تواند با توجه به امکانات تخصصی خدمات قابل توجهی را ارائه کند و ان شاءالله واحد دزفول و دانشگاه علوم پزشکی در کنار هم به تفاهم و عقد قرارداد مشترک برسند.

دکتر علی افروس با پیشنهاد این موضوع که می توان با همکاری دو دانشگاه با استفاده از پتانسیل موجود منطقه برای کشت گیاهان و محصولات دارویی ورود کرد افزود: واحد دزفول دارای آزمایشگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای است که می تواند در بحث کشاورزی، تولید و فرآوری محصولات گیاهان دارویی، اسانس گیری و عصاره گیری ورود کرده و به صنعت دارویی کشور بپیوندد.

وی به بحث سرطان و آلودگی مواد غذایی اشاره کرد و گفت: می توان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و دانشگاه علوم پزشکی دزفول یک مرکز تحقیقات مشترک احداث و فعالیت های مشترکی را روی کشت و تولید محصولات غذایی سالم و گیاهان دارویی انجام داد.

افروس عنوان کرد: در مرکز رشد واحد دزفول، محصولات تراز اولی تولید شده است که از جمله آنها می توان ساخت برانکارد هوشمند را نام برد که دارای ویژگی هایی از جمله، بالا بردن سرعت انتقال بیمار به تخت دیگر را با حداقل نیروی انسانی، فقط به کمک یک پرستار یا یک خدمه انتقال و جا به جایی بیمار را انجام دهد. این محصول در حال حاضر موفق به عقد قرار داد با پزشکی قانونی تهران شده است.

وی افزود: می توان از این محصول برای حمایت از تولید کالای ایرانی برای بالا بردن سرعت انتقال بیمار که توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تولید می شود، در بیمارستان های شمال خوزستان که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول است، استفاده کرد.

افروس با بیان این موضوع که در حوزه ورزشی واحد دزفول دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته و فضاهای ورزشی با استانداردهای ملی و بین المللی است گفت: می توان با استفاده از تست ورزشی در مبحث مدارس ورود کرده و با این کار در ارتقای سطح سلامت آینده سازان کشور تاثیر گذاشت.

وی با توجه به فعالیت درمانگاه آزادگان واحد دزفول عنوان کرد: درصدد هستیم با همکاری و همیاری دانشگاه علوم پزشکی از دانشجویان پرستاری واحد دزفول به صورت کارورزی در این درمانگاه استفاده کنیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۹۱۵/دانشگاه_آزاد_اسلامی_و_علوم_پزشکی_دزفول_در_آستانه_عقد_تفاهم_نامه_همکاری را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: