Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@10:19:07 GMT

حیوان‌گزیدگی در شهرستان دیر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۹۲۴/حیوان_گزیدگی_در_شهرستان_دیر_افزایش_یافت

حیوان‌گزیدگی در شهرستان دیر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین هفتاد مورد حیوان گزیدگی در شهرستان دیر اتفاق می‌افتد که عمده موارد توسط سگ و سگ‌سانان گاز گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه موارد حیوان گزیدگی در شهرستان دیر افزایش داشته است، گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۳۵ مورد گزش توسط سگ، گربه و سگ‌سانان اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ مورد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۱ درصد گزش‌ها در مناطق شهری اتفاق افتاده است که ناشی از وفور سگ‌های ولگرد در این مناطق است که لازم است کمیته اتلاف حیوانات زیانکار شهرداری فعالیت بیشتر و مستمری در دستور کار قرار دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اینکه در شهرستان دیر طی بیش از چند دهه گذشته هیچ‌گونه موردی از بیماری هاری گزارش نشده است، گفت: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی پرسنل مراکز درمان هاری شهرستان و ارایه خدمات پیشگیرانه به افراد حیوان‌گزیده خوشبختانه موردی از مرگ به دنبال حیوان‌گزیدگی در این شهرستان وجود نداشته است. سه مرکز درمان هاری در شهرستان دیر فعال است که در مراکز خدمات جامع سلامت دیر، آبدان و بردخون مستقرند.

وی اضافه کرد: این مراکز به صورت شبانه‌روزی آماده هرگونه خدمت به مصدومان و مجروحان حیوان گزیدگی است و دو مرکز خدمات جامع سلامت بردستان و دوراهک نیز در زمینه ادامه درمان فعال بوده و خدمات مورد نیاز به مصدومین حیوان گزیده ارایه می‌دهد. همه خدمات درمان پیشگیری از بیماری هاری در کل شهرستان دیر به صورت رایگان ارایه می‌شود و توصیه می‌شود مردم عزیز به دنبال حیوان گریدگی سریعا به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

وی در خصوص بار مالی که به دنبال حیوان‌گزیدگی به اقتصاد جامعه تحمیل می‌شود، گفت: در شش ماهه ابتدای امسال بیش از ۸۰ میلیون ریال صرف تجویز سرم و واکسن به افراد حیوان گزیده در شهرستان دبّر شده است و به طور میانگین مبلغ ۱۲ میلیون ریال صرف اقدامات پیشگیرانه برای هر فرد حیوان‌گزیده می‌شود. هاری بیماری مهلکی است که معمولا به دنبال جراحات ناشی از حمله حیوان‌های مخزن هاری به انسان منتقل می‌شود و این اتفاق می‌تواند توسط حیوان‌هایی از جمله سگ و سگ‌سانان، گربه و گربه‌سانان و حیوانات اهلی، چون گاو، گوسفند که ناقل بیماری هاری هستند، رخ دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در مورد پیشگیری از این بیماری تشریح کرد: به رغم پیشرفت چشمگیر علوم پزشکی، چنانچه فردی به هاری مبتلا شود مرگ وی حتمی است مگر اینکه فرد به محض گزیدگی از حیوان هار سریعا علیه هاری واکسیناسیون شود. ازیاد سگ‌های ولگرد و نگهداری حیوانات در منازل سبب گسترش این بیماری خواهد شد که کمیته اتلاف حیوانات زیانکار شهرداری در کاهش میزان سگ‌های ولگرد و ایجاد محیط امن شهری نقش موثری دارد.

انتهای پیام /پ

حیوان‌گزیدگی در شهرستان دیر افزایش یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۹۲۴/حیوان_گزیدگی_در_شهرستان_دیر_افزایش_یافت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: