Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@08:37:29 GMT

مسافران اسنپ بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۷۸۰۳/مسافران_اسنپ_بخوانند

مسافران اسنپ بخوانند

خبرگزاری فارس: با توجه به اینکه تاکسی‌های اینترنتی برای تسهیل در امورات مردم ایجاد شده است و به تعداد آنان روز به روز افزوده می‌شود، لذا باید نحوه تعامل مسافران با راننده و بالعکس مورد توجه قرار گیرد. حضور در سرما و گرما، ساعت‌های طولانی رانندگی کردن، تحمل چراغ‌های قرمز، ترافیک سرسام‌آور و شنیدن بوق‌های ممتد و تنفس هوای آلوده به اندازه کافی می‌تواند برای یک راننده آزاردهنده باشد؛ بنابراین توقع کمی نیست اگر مسافران آداب سفر را رعایت کنند تا بار بیش‌تری بر دوش راننده نگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی کمی مهربان‌تر بودن و درست‌تر رفتار کردن می‌تواند تأثیرات بزرگی در جامعه بگذارد که این مورد قطعا می‌تواند در بهبود کیفیت سفر نیز تاثیرگذار باشد.

می‌خواهیم این بار سراغ مسافران برویم و از رفتار‌هایی صحبت کنیم که موجب ناخشنودی راننده‌ها می‌شود.

بی‌ادبی ممنوع!

شاید به نظرتان این نکته خیلی واضح باشد، اما اگر در جزیئات رفتاری‌مان دقیق‌تر شویم می‌بینیم که در بسیاری از موارد رعایت ادب، مهره گمشده روابط است. اگر سوار تاکسی یا اسنپ می‌شویم باید به راننده سلام کنیم و این مورد نشان دهنده ادب ما است.

نباید فراموش کنیم که ما وارد خودروی فرد دیگری شده‌ایم و باید هنگام ورود و خروج ادای احترام کنیم. اگر بتوانید جمله‌های مؤدبانه‌ای مثل «روز خوش» یا «خسته نباشید» را هم به مکالمات اولیه اضافه کنیم، قطعا تأثیر بهتری در ذهن راننده خواهیم ساخت.

کمی پیاده‌روی کنیم

مطمئن باشیم که کمی پیاده‌روی کسی را از پا نمی‌اندازد؛ بنابراین اگر در خیابان‌های پر ترافیک حضور داریم، می‌توانیم با کمی پیاده‌روی از تلف شدن وقت خود و راننده جلوگیری کنیم. البته در مواقعی خاص مانند بارانی بودن هوا، همراه داشتن کودک یا وسایل اضافی می‌توانیم ضمن عرض عذرخواهی از راننده نشان دهیم که ارزش وقت او را می‌دانیم.

رانندگی را به راننده بسپاریم

تصور کنیم هنگامی که مشغول کار هستیم، کسی بالای سر ما بایستد و مدام بگوید که چه کاری باید انجام دهیم. حتما تصور ناراحت کننده‌ای خواهد بود و این مورد درست شبیه حسی است که یک مسافر مدام در مورد انتخاب مسیر و شیوه رانندگی به راننده تذکر می‌دهد.

امروزه با توجه به وجود نقشه‌های اینترنتی اکثر رانندگان اسنپ اطلاعات کافی را در مورد کوتاه‌ترین مسیر، پیش از آغاز سفر کسب می‌کنند. اما اگر مسیر خاصی را در نظر داریم، بهتر است در همان ابتدا از راننده بخواهیم که از این مسیر ما را به مقصد برساند؛ در غیر این صورت بهتر است که اجاازه دهیم وی کارش را انجام دهد.

البته در برخی موارد راننده از ما درخواست می‌کند که در انتخاب مسیر به وی کمک کنیم که در این صورت می‌توانیم مسیر مورد نظرمان را اعلام کنیم.

قانون شکنی را فراموش کنید

واضح است که تمایل داریم هر چه سریع‌تر به مقصدمان برسیم، اما این رسیدن ما به هدف به هر شکلی ممکن نیست؛ بنابراین تحت هیچ شرایطی مسافر حق ندارد از راننده درخواست قانون‌شکنی کند. عبور کردن از چراغ قرمز، توقف در محدوده ممنوعه و رانندگی با سرعت غیرمجاز قبض‌های سنگینی دارد که راننده باید پرداخت کند، نه ما.

پس حتی فکر قانون‌شکنی را نیز نباید به ذهنمان راه دهیم؛ در عوض می‌توانیم با کمی برنامه‌ریزی زمان را بهتر مدیریت کنیم و با در نظر گرفتن تمام احتمالات حتی چند دقیقه هم زودتر راه بیفتیم.

قهر و آشتی نکنیم

نباید فراموش کنیم که راننده فاصله کمی با ما دارد و در بسیاری از موارد صدای مکالمات ما را به وضوح می‌شنود؛ بنابراین بهتر است مسائل خصوصی خود را در محیط‌های شخصی حل و فصل کنیم. شنیدن صدای دعوا و مکالمات غیر معمول برای هیچ شخصی خوشایند نیست و برای رانندگان قطعا ناخوشایندتر نیز هست.

خودرو سالن غذاخوری نیست

ممکن است روز بسیار شلوغی را طی کرده باشیم و در حالی که بسته غذایی خود را همراه داریم، سوار اسنپ شویم. اما آیا کسی هست که در جریان نباشد غذا خوردن در ماشین چه تبعاتی خواهد داشت؟ اگر از خرده‌های غذایی که روی صندلی می‌نشیند بگذریم، باید به لک شدن روکش یا حتی بوی غذا اشاره کنیم که برای رانندگان آزاردهنده است.

توصیه می‌شود که برای غذاخوردن تا رسیدن به مقصد صبر شود، در غیر این صورت می‌توانیم از راننده برای این کار اجازه بگیریم و با قرار دادن دستمال روی صندلی و پا‌ها از کثیف کردن خودرو جلوگیری کنیم.

به روش پرداخت هزینه فکر کنیم

در اسنپ می‌توانیم تمام هزینه را آنلاین بپردازیم یا هزینه را با پول نقد پرداخت کنیم، اما بهتر است قبل از رسیدن به مقصد در مورد روش پرداخت فکر کنیم و آماده باشیم تا معطلی پیش نیاید. با توجه به لزوم اتصال به اینترنت و سیستم بانکی توصیه این است که برای پرداخت آنلاین زمان مناسب در نظر گرفته شود.

حتی می‌توانیم حساب کاربری خود را از قبل شارژ کنیم تا در پایان سفر به راحتی هزینه از اعتبار کسر شود و بدون نگرانی از پرداخت هزینه‌ها سفرمان را با خوشی به پایان برسانیم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۸۰۳/مسافران_اسنپ_بخوانند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: