Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@19:45:16 GMT

15 هزار تن کلزا در پارس آباد مغان برداشت می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۷۹۲۸/۱۵_هزار_تن_کلزا_در_پارس_آباد_مغان_برداشت_می_شود

15 هزار تن کلزا در پارس آباد مغان برداشت می شود

علی اکبر حسنیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارقام کشت شده در پارس آباد شامل هایولا 50 ، هایولا 60 ، هایولا 420 ، هایولا 76، تراپر، آگاماکس، ماکرو، گابریلا ، هیدرومیل، ناتالی، نپتون،‌ ماراتون ، بروتوس، دیفوژن، مونسانتو، روهان ، گارو، کانلا و امپریو می باشد.
او گفت: از مزایای کاشت این محصول تناوب با گندم، جو، ذرت علاوه بر افزایش ماده آلی خاک می توان به کاهش علف های هرز، آفات، بیماری ها و پایداری عملکرد آنها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دارای میانگین 40 – 45 درصد روغن خوراکی در دانه، و 26 – 17 درصد پروتئینی است که برای مصارف خوراک دام کاربرد دارد.
روغن کلزا به دلیل پایین بودن اسیدهای چرب اشباع و دارا بودن اسیدهای چرب غیراشباع و فاقد کلسترول از جمله باکیفیت ترین روغن های خوراکی است.
در فصل زمستان منابع غنی شهد و گرده را در اختیار زنبور عسل قرار میدهد. این گیاه دارای 2 تیپ رشد پاییزه و بهاره می باشد. تفاوت این 2 تیپ رشد در این است که ارقام دارای تیپ رشد پاییزه برای رفتن به گلدهی باید زمستان گذرانی داشته باشند.
ارقام پاییزه مختص کاشت در مناطق معتدل و سرد بوده و ارقام بهاره مختص کاشت در مناطق گرم و خشک می باشند.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
6018/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۹۲۸/۱۵_هزار_تن_کلزا_در_پارس_آباد_مغان_برداشت_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: