Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@13:09:18 GMT

سامانه کارا با هدف اشتغالزایی ایجاد شد/ روستاهای فریدونکنار تسهیلات 4 درصدی دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۲۸۷/سامانه_کارا_با_هدف_اشتغالزایی_ایجاد_شد_روستاهای_فریدونکنار_تسهیلات_۴_درصدی_دریافت_می_کنند

سامانه کارا با هدف اشتغالزایی ایجاد شد/ روستاهای فریدونکنار تسهیلات 4 درصدی دریافت می‌کنند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار با اشاره به اینکه روستاهای این شهرستان تسهیلات چهار درصدی دریافت می‌کنند، گفت: سامانه کارا با هدف اشتغالزایی ایجاد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سیدشاهین حسینی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: دولت برای اشتغالزایی و به ویژه توجه به اشتغال روستایی سامانه کارا را برای ارائه تسهیلات راه‌اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: افرادی که در روستا زندگی می‌کنند یا در شهر هستند و قصد سرمایه‌گذاری در روستا برای اشتغالزایی را دارند تسهیلاتی با سود ۴ تا ۱۸ درصد دریافت می‌کنند.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار تصریح کرد: روستاهای فریدونکنار به علت مرزی بودن این شهر می‌توانند به ازای هر فرد کارآفرین مبلغ ۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد دریافت کنند که این تسهیلات با تنفس یک‌ساله و بازپرداخت پنج ساله ارائه می‌شود.
 
حسینی با اشاره به اینکه لازم است که هر فرد با مراجعه به سایت کارا از شرایط تسهیلات مطلع شود، اضافه کرد: بیشترین رشته‌ها یا رسته‌های اولویت‌دار مربوط به حهادکشاورزی است که ۴۵ درصد طرح‌ها را در روستاها به خود اختصاص داده است و روستاییانی که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند می‌توانند درخواست تسهیلات برای اشتغال دهند.
 
وی هدف از این طرح را اشتغالزایی دانست و با اشاره به اینکه هر فرد نمی‌تواند تقاضای وام کند، گفت: افرادی می‌توانند تقاضای وام داشته باشند که کارآفرین و اشتغالزایی کنند.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار یادآور شد: متقاضیان تسهیلات باید در ابتدا با ثبت‌نام در سامانه کارا به نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir  طرح خود را به ثبت برسانند سپس طرح برای بررسی در اختیار کمیته فنی شهرستان که شامل فرمانداری و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی است قرار می‌گیرد که پس از تصویب شهرستانی در اختیار کمیته استانی قرار گرفته و پس از تایید نهایی استان، تسهیلات مورد نظر متقاضی پرداخت می‌شود.
 
حسینی با اشاره به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات سامانه کارا، گفت: صندوق کارآفرینی امید، پست بانک، بانک کشاورزی و بانک رفاه از بانک‌های عامل برای اعطا تسهیلات اشتغال روستایی هستند.
 
وی با بیان اینکه متقاضیان کارآفرینی شهری هم می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند، اظهار کرد: تسهیلات کارآفرینی در شهرها با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و نشان دهنده هدف‌گذاری دولت برای کارآفرینی در روستاها و حفظ ماهیت روستائیان است.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ طرح به کمیته فنی این شهرستان ارسال شده است که البته برخی از آن‌ها دارای نواقصی است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی این نواقص برطرف می‌شوند.
 
حسینی در پایان تصریح کرد: این طرح در حال حاضر با تاکید دولت به صورت جدی از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان فریدونکنار در حال پیگیری است تا در سال اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال گام مهمی برای تحقق شعار سال در فریدونکنار برداشته شود.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۲۸۷/سامانه_کارا_با_هدف_اشتغالزایی_ایجاد_شد_روستاهای_فریدونکنار_تسهیلات_۴_درصدی_دریافت_می_کنند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: