Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@06:08:26 GMT

مسائل اقتصادی حوزه فرهنگ را دچار چالش کرده است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۹۰۰/مسائل_اقتصادی_حوزه_فرهنگ_را_دچار_چالش_کرده_است

مسائل اقتصادی حوزه فرهنگ را دچار چالش کرده است

کرمان - ایرنا - معاون حقوقی امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : مسائل و مشکلات اقتصادی و بحران ارز، حوزه فرهنگ و هنر را نیز دچار چالش جدی کرده است.

به گزارش ایرنا ، سید هادی حسینی شنبه شب در نشست صمیمی با هنرمندان بردسیری افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و در آغاز راه به گمان اینکه نیازی به توسعه فرهنگی نداریم، تمام همت خود را صرف توسعه اقتصادی کردیم و زمانی پی بردیم فرهنگ زیربنای اصلی یک جامعه است که می بینیم دیر شده هر چند باید به تلاشمان برای جبران نقایص بیافزائیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی گفت: سرمایه یک جامعه فرهنگ و نیروی انسانی آن است و فرهنگ تحریم پذیر نیست. این فشارها و تحریمها فرصتی ست که مسائل فرهنگی مان را به جای درست برسانیم.
حسینی در ادامه با بیان اینکه حوزه فرهنگ شرایط مالی خوبی ندارد افزود: دو مشکل اساسی در این حوزه وجود دارد یکی اینکه دولت ها از ابتدا حوزه فرهنگ را کوچک گرفتند، دیگر اینکه حوزه فرهنگ، اقتصادی نشده است.
وی با آسیب شناسی فضای مجازی گفت: فضای مجازی با شتاب فضای مکتوب را در نوردیده است و اکنون زمان بررسی این مساله است که آیا باید مطبوعات و فضای مکتوب کنار گذاشته شود و وارد مجازی بشویم؟ یا اینکه چاره ای بیندیشیم و طرحی نو در اندازیم تا فرهنگ مکتوب آسیب نبیند.
حسینی درباره مجتمع فرهنگی بردسیر که پس از سالها به دلیل کمبود اعتبار در مراحل اولیه ساخت است، گفت: تامین اعتبار ساخت و تکمیل پروژه ها طبق مصوبه مجلس به عهده استانها گذاشته شده است و اعتبارات بر اساس مطالعات سرانه توزیع استانی می شود.
وی وعده داد: اگر ساختمان این مجتمع با اعتبارات استانی و شهرستان ساخته و تکمیل شود، تجهیز آن را وزارتخانه بر عهده می گیرد.
حسینی درباره مشکلات بیمه هنرمندان هم گفت: بودجه ای که برای بیمه هنرمندان عضو صندوق در نظر گرفته شده بسیار محدود است و قادر به پوشش همه واجدین شرایط این امر نیستیم .
بر اساس این گزارش تاکنون حتی یک نفر از جامعه هنرمندان بردسیری نتوانسته بیمه نامه هنرمندان را دریافت کند.
نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: سرمایه کشور معدن و نفت نیست، بلکه نیروی انسانی آن است.
شهباز حسن پور افزود: کمبود امکانات در حوزه فرهنگ را می پذیرم، اما ما باید کار زیربنایی انجام دهیم و به تقویت فرهنگ و فرهنگ سازی بپردازیم.
وی قول مساعد داد از هنرمندان بردسیری برای حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس جهت بیان مشکلات اساسی این حوزه دعوت کند.
در این نشست که با حضور علیزاده مدیرکل ارشاد، حسن پور نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس و فرماندار بردسیر برگزار شد، هنرمندان به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.
تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری که از دهه 80 بنا نهاده شده، مشکلات اساسی و خلاءهای قانونی موسسات و مراکز فرهنگی حوزه وزارت ارشاد، بیمه هنرمندان و خبرنگاران، و آسیب های اجتماعی و فرهنگی جزو مسائلی بود که حاضران در این نشست مطرح کردند.
بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
7421/ 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۹۰۰/مسائل_اقتصادی_حوزه_فرهنگ_را_دچار_چالش_کرده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: