Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@12:14:55 GMT

چرا ارتش آمریکا در مشکل جدی به سر می‌برد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۹۶۸/چرا_ارتش_آمریکا_در_مشکل_جدی_به_سر_می_برد

چرا ارتش آمریکا در مشکل جدی به سر می‌برد؟

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی به بررسی چالش‌ها و معضلات بزرگ ارتش ایالات متحده پرداخته است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال اینترست، ایالات متحده اکنون با پنج چالش مهم از جمله چین، روسیه، ایران، کره شمالی و تروریسم روبرو است. این در شرایطی است که ارتش آمریکا کمترین تعداد نظامی را از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج گزارش اخیر کمیسیون راهبرد دفاع ملی که به تازگی منتشر شده است، به جمع بندی های مهمی دست یافته است که تبعات سنگینی برای امنیت ملی آمریکا خواهد داشت. در گزارش 64 صفحه ای کمیسیون راهبرد دفاع ملی یک تصویر کلی از وضعیت دفاع ملی آمریکا ترسیم شده و شرایط فعلی در زمینه دفاع ملی "یک بحران بزرگ" توصیف شده است. تهیه کنندگان این گزارش خواستار رسیدگی فوری به شرایط فعلی در زمینه های مختلف دفاع ملی شده اند.

بر اساس این گزارش، قانون دفاع ملی 2017 میلادی به این کمیسیون اجازه داده است تا راهبرد دفاع ملی ایالات متحده را مورد بازنگری قرار داده و توصیه های لازم را برای اصلاح و تکمیل راهبرد دفاع ملی مطرح نماید.

اعضای این کمیسیون همگی کارشناسان امنیت ملی هستند که نیمی از آنها توسط جمهوریخواهان و نیمی دیگر از سوی دموکرات ها انتخاب شده اند. به طور کلی اعضای این کمیسیون با راهبرد دفاع ملی که دولت آمریکا در ژانویه 2018 میلادی منتشر کرده، موافقت نموده اند.

این راهبرد تمرکز اصلی خود را بر اهمیت ائتلاف و اتحاد نظامی، افزایش آمادگی و دستیابی به اصلاحات ساختاری در پنتاگون قرار داده است. البته این کمیسیون به برخی کمبودها و نواقص در راهبرد دفاع ملی اشاره کرده است. اعضای این کمیسیون شک و تردید دارند که وزارت دفاع آمریکا طرح و برنامه ها و نیروی کافی را برای دستیابی به اهداف دفاعی اعلام شده در این راهبرد در اختیار داشته باشد.

این گزارش در ادامه افزود: ایالات متحده اکنون با 5 چالش مهم یعنی روسیه، چین، ایران، کره شمالی و تروریسم روبرو شده است. این در حالی است که ارتش آمریکا اکنون کمترین تعداد نیروی نظامی را از زمان پایان جنگ جهانی دوم در اختیار دارد. بی شک ایالات متحده اگر می خواهد به اهداف تعیین شده در این راهبرد دست یابد، نیاز به نیروی نظامی بیشتری دارد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که برای اجرای اهداف تعیین شده در راهبرد دفاع ملی نیاز به 355 فروند کشتی دارد ولی در شرایط کنونی تنها 286 فروند کشتی در اختیار نیروی دریایی آمریکا است. نیروی هوایی نیز اعلام کرده است که به 386 اسکادران نیاز دارد ولی در شرایط فعلی 312 اسکادران دارد. ارتش اعلام کرده است که به بیش از 500 هزار سرباز فعال نیاز دارد ولی اکنون 476 هزار سرباز فعال دارد.

این کمیسیون همچنین به ناکافی بودن منابع لازم برای دستیابی به اهداف مطرح شده در راهبرد دفاع ملی اشاره کرد و نوشت: بی شک منابع و ابزارهای در دسترس برای دستیابی به اهداف راهبرد کافی نیست. قانون موسوم به کنترل بودجه در سال 2011 میلادی عملا موجب حذف 539 میلیارد دلار از بودجه پنتاگون شده است و این مساله تاثیرات نامطلوبی بر آمادگی، مدرنیزه کردن و ابعاد ارتش آمریکا داشته است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده است که برای بازسازی ارتش هر سال باید بودجه نظامی آمریکا 3 تا 5 درصد افزایش یابد. این در شرایطی است که بودجه پنتاگون در سال مالی 2020 میلادی با کاهش 4.5 درصدی روبرو می شود.

این کمیسیون همچنین خواستار تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپا و همین طور در منطقه آسیا اقیانوسیه شده است. کارشناسان امنیت ملی نیز از این مساله کاملا حمایت می کنند و آن را برای افزایش قدرت بازدارندگی آمریکا در برابر تهدیدات نظامی الزامی ارزیابی کرده اند.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۹۶۸/چرا_ارتش_آمریکا_در_مشکل_جدی_به_سر_می_برد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: