Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@04:57:47 GMT

27 ميليارد ريال براي احياي جنگلها اختصاص يافت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۳۵۹۵/۲۷_میلیارد_ریال_برای_احیای_جنگلها_اختصاص_یافت

27 ميليارد ريال براي احياي جنگلها اختصاص يافت

خبرگزاري آريا - ياسوج - ايرنا - مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري کهگيلويه و بويراحمد گفت: 27 ميليارد ريال از محل صندوق توسعه ملي براي احياي جنگلها و مراتع اين استان تخصيص يافت.

کهگيلويه و بويراحمد داراي 780 هزار هکتار جنگل است که بلوط گونه غالب اين جنگل‌ها محسوب مي‌شود.
وقوع حوادث آتش سوزي، شيوع آفات، برداشت بي رويه چوب براي سوخت و مصرف زغال تهديدهاي جدي براي حفظ جنگل‌هاي استان است به گونه‌اي که تراکم جنگل‌ها در چهار دهه گذشته در برخي مناطق کاهش چشمگيري يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس آمار 54 هزار هکتار جنگل دست کاشت در اين استان وجود دارد.
طرح احيا و توسعه جنگل هاي کهگيلويه و بويراحمد از دهه 70 آغاز شد.
غلام حسين حکمتيان يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با اين ميزان اعتبار بيش از چهار هزار هکتار از جنگلها و مراتع استان احيا خواهد شد.
وي افزود: تاکنون در بيش از 2 هزار و 200 هکتار از جنگلها و مراتع استان عمليات احيا انجام شده است.
حکمتيان تصريح کرد: در عمليات احيا جنگلها در يک هزار و 100 هکتار عمليات مرتع کاري با کشت گياهان دارويي،يک هزار و 500 هکتار حفاظت، قرق، بذرپاشي ، ذخيره نزولات جوي و مابقي عمليات کودپاشي انجام مي شود.
وي اضافه کرد: در طرح احياي جنگل ها درخت بادام و در مراتع گياهان دارويي از جمله آنغوزه کشت مي‌شود.
حکمتيان هدف از اجراي اين طرح را ايجاد پوشش گياهي، کشت و توسعه گياهان دارويي،حفظ جنگل‌ها و مرتع‌هاي موجود،اقتصادي کردن و توانمندسازي جوامع محلي،جلوگيري از فرسايش خاک و کنترل روان آب‌ها ذکر کرد.
وي افزود: طرح احياي جنگل‌ها و مراتع استان از ابتداي پائيز آغاز و تا اسفندماه امسال ادامه دارد.
بيش از يک ميليون و 300 هزار هکتار از وسعت کهگيلويه و بويراحمد را جنگل و مرتع تشکيل داده است.
7531/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۵۹۵/۲۷_میلیارد_ریال_برای_احیای_جنگلها_اختصاص_یافت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: