Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@04:31:52 GMT

5 میلیون و 775 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۳۷۷۱/۵_میلیون_و_۷۷۵_هزار_تن_کالا_از_کشور_ترانزیت_شد

پول‌نیوز - بیش از ۵ میلیون و ۷۷۵ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور در ۶ ماه نخست سال جاری ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.
 رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین المللی این سازمان با اعلام این خبر، افزود: در مدت یاد شده از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 2 میلیون و 313 هزار تن کالاها را مواد نفتی و 3 میلیون و 461هزار تن را مواد غیر نفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی ، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در مدت زمان یاد شده، از میان مرزهای کشور، بندر شهید رجایی با یک میلیون و 681 هزار تن معادل 29 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود و پس از آن مرزهای پرویزخان با 24 درصد و باشماق با 10درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق و به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و باشماق به مرز بندر امام بوده است.

وی تصریح کرد : در پی اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با سایر سازمانهای ذیربط و برنامه‌ ریزی و فعال کردن مناسبات ترانزیتی و حمل و نقلی با کشورهای منطقه، همچنین تعامل و همکاری بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل بین‌المللی در کشور، به رغم اعمال فشار و محدودیت آمریکا به برخی از کشورهای منطقه ، آمار ترانزیت افزایش یافته است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۳۷۷۱/۵_میلیون_و_۷۷۵_هزار_تن_کالا_از_کشور_ترانزیت_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: