Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@12:39:16 GMT

اجرای طرح جداسازی باکتری‌های پروبیوتیک از زنبور عسل در موسسه رازی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۴۰۶/اجرای_طرح_جداسازی_باکتری_های_پروبیوتیک_از_زنبور_عسل_در_موسسه_رازی

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری‌های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: طرح جداسازی و شناسایی باکتری‌های پروبیوتیک از زنبور عسل و فرآورده‌های آن در موسسه رازی پیگیری می‌شود که بر اساس آن فرآورده‌های سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی محرمی با اشاره به طرح جدید بخش تحقیق و تشخیص بیماری‌های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش این موسسه در سال جاری، اظهار کرد: این طرح جامع در قالب کار تیمی و با کمک بخش‌های مختلف موسسه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی «جداسازی و شناسایی باکتری‌های پروبیوتیک از زنبور عسل و فرآورده‌های آن» را عنوان این طرح اعلام کرد و افزود:زنبور عسل منبعی بسیار غنی و با ارزش در باکتری‌های پروبیوتیک است که بر اساس این طرح این باکتری‌هااز زنبور عسل و فرآورده‌هایی مانند گرده، ژل رویال و عسل جدا می‌شوند.

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری‌های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی گفت: در این طرح اثر باکتری‌های پروبیوتیک بر روی بیماری‌های زنبور عسل نیز بررسی می‌شود؛ چراکه این باکتری‌ها می‌توانند جایگزین خوبی برای آنتی‌بیوتیک‌ها و فرآورده‌ها یا داروهای شیمیایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که موفق به جداسازی این باکتری‌ها شویم و اثر مهارکنندگی آن‌ها را بر روی عوامل بیماری‌زا شناسایی کنیم، به تدریج به سمت تولید مکمل‌هایی خواهیم رفت که به جای آنتی‌بیوتیک‌تراپی و شیمی‌تراپی در زنبورستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر محرمی تصر یح کرد: در این صورت باقی‌مانده‌های شیمیایی در عسل و فرآورده‌هایی مانند گرده، ژل رویال و موم کنترل می‌شود و در نتیجه فرآورده‌ای سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که امید است این طرح تا 2 سال آینده اجرایی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۴۰۶/اجرای_طرح_جداسازی_باکتری_های_پروبیوتیک_از_زنبور_عسل_در_موسسه_رازی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: