Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:32:16 GMT

ثبت‌نام سراسری حوزه‌های علمیه خواهران اصفهان فردا آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۵۱۰/ثبت_نام_سراسری_حوزه_های_علمیه_خواهران_اصفهان_فردا_آغاز_می_شود

ثبت‌نام سراسری حوزه‌های علمیه خواهران اصفهان فردا آغاز می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه عمده بودجه حوزه‌های علمیه از طریق کمک‌های خیران، وجوه شرعی و هیئت‌امنا تأمین می‌شود، گفت: ثبت‌نام سراسری حوزه‌های علمیه خواهران اصفهان فردا آغاز می‌شود. ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی ابطحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با آغاز پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از سوم تا 28 بهمن‌ماه سال جاری از دو طریق مراجعه به سایت whc.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir و مراجعه حضوری به حوزه‌های علمیه خواهران سراسر استان امکان‌پذیر است.

فردا؛ آغاز ثبت‌نام سراسری حوزه‌های علمیه خواهران

وی درباره ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان برای سال تحصیلی جدید، گفت: 1200 نفر برای سطح 2 (معادل کارشناسی)، 120 نفر برای سطح 3 (معادل کارشناسی ارشد) و 30 نفر برای سطح 4 (معادل دکترا) در حوزه علمیه سراسر استان ظرفیت پذیرش وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان از فعالیت 52 حوزه علمیه خواهران در سطح این استان خبر داد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد فعالیت بیش از 500 حوزه علمیه خواهر در سراسر کشور هستیم که نزدیک به 70 هزار طلبه خواهر در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند، همچنین در حال حاضر در استان اصفهان 7 هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه سراسر استان مشغول به تحصیل‌اند.

وی با اشاره به اهداف بلند و عالیه حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: این اهداف توسط جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه تدوین و پس از به رؤیت رساندن محضر مقام معظم رهبری در حال پیاده‌سازی در حوزه‌های علمیه است.

ابطحی پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده و تربیت بانوانی عالم، متخصص، متعهد و بصیر، انقلابی و متخلق به اخلاق اسلامی را از جمله اهداف حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد.

تمامی دوران تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران رایگان است

وی بیان کرد: تمامی دوران تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه خواهران به‌صورت رایگان است و فقط در موقع ثبت‌نام اولیه برای ورود به حوزه علمیه خواهران در پرتال این حوزه مبلغ ناچیز 20 هزار تومان اخذ می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در دهه 70، اظهار داشت: ایشان فرمودند گسترش و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران یکی از عوامل مؤثر در مقابله با تهاجم فرهنگی است، ایشان گسترش حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور را توصیه و سفارش فرمودند.

وی درباره کسانی که فارغ‌التحصیل کارشناسی از دانشگاه‌ها بوده و مایل به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران هستند، گفت: این افراد درصورتی‌که رشته تحصیلی‌شان با رشته موردنظر در حوزه مطابقت داشته باشد پس از ثبت‌نام، آزمون و مصاحبه فقط باید 80 واحد درسی سطح 2 را بگذرانند و سپس وارد سطح 3 این حوزه شوند.

ابطحی با بیان اینکه سطح 2 بیشتر عمومی است و سطح 3 به‌صورت تخصصی است، خاطرنشان کرد: رشته تفسیر و علوم قرآنی، رشته فقه و اصول، رشته ادبیات عرب، رشته اخلاق و تربیت، رشته کلام و عقاید، رشته تاریخ اسلام در سطح 3 حوزه علمیه خواهران آموزش داده می‌شود.

شرایط پذیرش سطوح مختلف حوزه علمیه خواهران

وی درباره شرایط پذیرش برای سطوح مختلف حوزه علمیه خواهران بیان کرد: حداقل معدل 12 دیپلم و حداکثر سن 35 سال برای سطح 2 مدنظر است که این گروه افراد از طریق مصاحبه‌ای که در تاریخ 22 اردیبهشت سال آینده انجام می‌گیرد جذب می‌شوند، برای ورود به سطح 3 حوزه شرط سنی وجود ندارد و فقط فارغ‌التحصیلان سطح 2 اجازه ورود به آن را دارند و در نهایت برای سطح 4 فقط فارغ‌التحصیلان سطح 3 می‌توانند مراجعه کنند که در این سطح هم شرط سنی گذاشته نشده است، این سطح مدت 3 سال هست که در استان اصفهان راه اندازی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان با گرامیداشت فعالیت‌های بانو مجتهده امین، خاطرنشان کرد: این بانو پیش از انقلاب فرصت حضور و رشد در حوزه‌های علمیه را پیدا کرده و افتخاری برای دنیای اسلامی شد، ایشان تنها بانویی است که از خود تفسیر قرآن و کتاب‌های متعددی به یادگار گذاشته است.

همایش بزرگداشت بانو مجتهده امین سال آینده برگزار می‌شود

وی با اشاره به لزوم پاسداست این چهره قرآنی گفت: در نظر داریم سال آینده همایشی برای بزرگداشت این بانوی مجتهده برگزار کنیم.

وی درباره هجمه‌های سنگینی که علیه حوزه‌های علمیه در رابطه با تخصیص بودجه دولتی به این حوزه‌ها می‌شود، تصریح کرد: وجوه شرعی، کمک‌های خیران و هیئت‌امنا عمده بودجه حوزه‌های علمیه را تأمین می‌کند، البته از سال 1390 بودجه‌ای برای حوزه‌های علمیه در نظر گرفته‌شده که اگر بودجه داده شده به‌تمامی حوزه‌های علمیه خواهر و برادر سراسر کشور را در نظر بگیریم، از بودجه دانشگاه اصفهان کمتر است ولی ناجوانمردانه در رسانه‌ها و فضای مجازی به حوزه‌های علمیه هجمه وارد می‌شود.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۵۱۰/ثبت_نام_سراسری_حوزه_های_علمیه_خواهران_اصفهان_فردا_آغاز_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: