Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@14:49:23 GMT

زندگی مشترک پیامبر و خدیجه(س)، الگوی کاملی از زندگی زناشویی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۵۹۴/زندگی_مشترک_پیامبر_و_خدیجه_س_الگوی_کاملی_از_زندگی_زناشویی

زندگی مشترک پیامبر و خدیجه(س)، الگوی کاملی از زندگی زناشویی

زندگی مشترک پیامبر و خدیجه(س)، الگوی کاملی از زندگی زناشویی برای مردان و زنان مسلمان است، زیرا این دو بزرگوار با یک زندگی درخشان و اخلاق و رفتار خیره کننده، همه را بهت زده کردند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا: دهم ربیع الاول مصادف با سالروز ازدواج حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) و حضرت خدیجه(سلام‌الله علیها) است، درست 25 بهار از عمر گرانبها و پربرکت پیامبر می‌گذشت که با بانویی به نام «خدیجه» که برترین بانوی روزگار خویش بود، پیمان زندگی مشترک را امضاء کرد و فصل جدیدی در زندگی‌اش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زندگی مشترک پیامبر و خدیجه(س)، الگوی کاملی از زندگی زناشویی برای مردان و زنان مسلمان است، زیرا این دو بزرگوار با یک زندگی درخشان و اخلاق و رفتار خیره کننده، همه را بهت زده کردند، خدیجه در برابر فرستاده خداوند همواره فروتن و خاضع بود خود را کنیز خدمتگزار و یا همراه و همدم پیامبر می‌دانست از هیچ کوششی در خدمت رسانی به رسول خدا دریغ نمی‌کرد، تمام اموال و دارایی خود را با افتخار، در راه گسترش ندای توحید، در اختیار همسرش قرار داد، او به حق می‌دانست که خوب شوهر داری کردن، جهاد در راه خداوند است و سراسر زندگی مشترکش را اینگونه سپری کرد.

 

اغلب طلاق‌ها، برخی از جرم‌ها و رواج فحشا، اسراف، تأخیر ازدواج، نابسامانی روابط همسران همه و همه ناشی از فاصله گرفتن از الگوهای دینی است که جوانان باید برای دوری از مسائل مذکور زندگی ائمه معصوم(علیهمالسلام) را الگوی خویش قرار دهند تا شاهد کاهش طلاق در سطح جامعه باشیم.

 

 

لزوم ترویج  فرهنگ همسرداری حضرت خدیجه(س) در جامعه

حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، با تبریک سالروز ازدواج پیامبر و حضرت خدیجه(س)، اظهار کرد: ازدواج این دو بزرگوار از وقایع مهم تاریخ بشریت است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی رودسر با بیان اینکه ازدواج رسول گرامی اسلام با حضرت خدیجه کبری منشا تحول بزرگی در دین اسلام شد، افزود: همراهی آن بانوی فداکار تاجر با پیامبر خدا(ص) و در اختیار قرار دادن اموالش در راه اعتلای اسلام زمینه ساز آن شد که ایشان به عنوان یکی از برترین بانوان عالم شناخته و مادر بی بی دو عالم حضرت فاطمه(سلام الله علیها) شود.

 

وی با اشاره به اینکه عنایت خدا شامل بانوانی است که آداب همسرداری را می‌دانند، گفت: خدیجه(س) بعد از ازدواج با پیامبر، در برابر فرستاده خداوند همواره فروتن و خاضع بود خود را کنیز خدمتگزار و یا همراه و همدم پیامبر می‌دانست از هیچ کوششی در خدمت رسانی به رسول خدا دریغ نمی‌کرد.

 

حجت‌الاسلام احمدی پور با تاکید به لزوم ترویج  فرهنگ همسرداری حضرت خدیجه(س) در جامعه، تصریح کرد: بی توجهی نسبت به آموزه‌های دینی دلیل بسیاری از مشکلات زندگی است، اگر این آموزه‌ها را ترویج و به آن‌ها عمل کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات خانوادگی را رفع کنیم.

 

رئیس تبلیغات اسلامی رودسر با اشاره به خطابه پیامبر در مورد حضرت خدیجه(س)، خاطرنشان کرد: پیامبر فرمودند؛ تو فردی دارای مال و منال هستی، ولی من هیچ مالی از دنیا ندارم؛ از این تعبیر می‌آموزیم که صداقت اولین شرط ثبات زندگی است.

 

 وی، فراموش شدن ارزش‌های دینی را دلیل افزایش آمار طلاق در جامعه دانست و اظهار کرد: زندگی این دو بزرگوار و همراهی ایشان با پیامبر برای ما الگوست زیرا هیچ وقت حرمت و حیا میان آنان نشکست و زنان و مردان باید جلوی زبان خود از ناسزا و فحش را بگیرند تا حرمت‌های بینشان شکسته نشود.

 

حجت‌الاسلام احمدی پور با اشاره به ملاک‌های حضرت خدیجه(س) برای ازدواج با پیامبر، افزود: فامیل بودن، شرافت پیامبر(ص)، امانتداری، حسن خلق و راستگویی از جمله ملاک‌های ایشان بود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی رودسر با تاکید بر اینکه دختران و پسران جوان باید اینگونه ملاک‌ها را در زندگیشان در اولویت قرار دهند، گفت: متاسفانه ملاک امروز اکثر جوانان پول، ماشین، خانه و زرق و برق‌های دنیوی شده است.

 

 

احترام و دوست داشتن بین من و همسرم بعد از 50 سال زندگی پا برجاست

عزیز رضایی، مرد 65ساله گیلانی با بیان اینکه 50 سال است با همسرم زندگی خوبی دارم، تصریح کرد: در این 50 سال بنای زندگیمان بر سر اعتماد و راستگویی و محبت بوده است.

 

وی با بیان اینک همسرم نزدیک 10 سال از من بزرگتر است و هیچوقت این مسئله باعث نشد از همسرم دور باشم، خاطرنشان کرد: به جرات می‌توانم بگویم دوری از همسرم حتی برای مدت کوتاه برایم مشکل است.

 

این مرد گیلانی با بیان اینکه رابطه خوب و صمیمی ما دو نفر در کل آشنا و اقوام زبانزد است، اظهار کرد: اگر بحثی در این چند سال بینمان پیش آمده سعی کرده‌ایم در بین خودمان حل کنیم و نگذاریم هیچکدام از فرزندان و یا اقوام متوجه ان شوند.

 

رضایی با بیان اینکه اگر جوانان شیوه درست برخورد با همسر را بدانند و همسرشان را همچون دوستشان بدانند هیچگاه شاهد طلاق و اختلاف بین زوجین نخواهیم بود، افزود: مرد و زن باید با کمک یکدیگر به بهشت برسند و با اخلاق حسنه فرزندانی نیکو تحویل جامعه دهند.

 

گفتنی است، دختران، زنان و نیز مردان جامعه اسلامی باید در راه کسب نجابت، پاکی و درایت،‌ شهامت و شجاعت و وقار و متانت، خردمندی و نواندیشی، صداقت و راستگویی، سخاوت و کرامت، امانت‌داری و خدمتگزاری، زندگی این زوج نمونه تاریخ را الگوی عملی خود قرار دهند.

 

گزارش/مائده فلاحتکارضیابری

پایان پیام/526

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۵۹۴/زندگی_مشترک_پیامبر_و_خدیجه_س_الگوی_کاملی_از_زندگی_زناشویی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: