Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@05:52:28 GMT

حکم دادگاه‌کيفري عليه آفريقاي جنوبي در پرونده البشير

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۷۶۰/حکم_دادگاه_کیفری_علیه_آفریقای_جنوبی_در_پرونده_البشیر

خبرگزاري آريا - دادگاه کيفري بين المللي امروز پنجشنبه حکم خود درخصوص مخالفت آفريقاي جنوبي با بازداشت عمر البشير رئيس جمهور سودان را صادر مي کند.
العالم - سودان
قضات دادگاه کيفري بين المللي امروز حکم خواهند داد که آيا آفريقاي جنوبي با دستگير نکردن عمر البشير در جريان سفرش به ژوهانسبورگ اين کشور در سال 2015 ميلادي اصول و قواعد دادگاه را نقض کرده است يا خير.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه کيفري بين المللي دستور بازداشت عمر البشير به اتهام نسل کشي را صادر کرده است.
اگر دادگاه حکم کند که تصميم آفريقاي جنوبي در خودداري از دستگيري البشير جلوگيري از حضور او براي محاکمه بوده است؛ در اين صورت دادگاه مي تواند پرونده آفريقاي جنوبي را به شوراي امنيت يا کشورهاي عضو اين دادگاه ارجاع دهد.
برپايه اين گزارش، احتمال مي رود که دادگاه آفريقاي جنوبي را توبيخ کند و غرامت يا مجازاتي عليه اين کشور در نظر نگيرد يا ممکن است که توجيه اين کشور مبني بر ملزم نبودن به بازداشت البشير را بپذيرد.
آفريقاي جنوبي پيشتر گفته بود که دستور دادگاه کيفري بين المللي براي بازداشت البشير با قوانين داخلي اين کشور همخواني ندارد، چراکه قوانين آفريقاي جنوبي به روساي کشورها مصونيت از محاکمه داده و اين قوانين همسو با قانون بين المللي است.
اما اساسنامه "رم" درخصوص دادگاه کيفري بين المللي تاکيد مي کند که اگر پرونده سران کشورها درخصوص جنايات جنگي باشد، آنها در زمان زمامداري خود مصونيت ندارند.
درپي کشته شدن و ظلم و ستم عليه گروههاي نژادي در منطقه دارفور در غرب سودان، البشير در سال 2008 ميلادي به نسل کشي و جنايت ضد بشري متهم شد.
6

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۷۶۰/حکم_دادگاه_کیفری_علیه_آفریقای_جنوبی_در_پرونده_البشیر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: