Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@21:31:38 GMT

ویژه برنامه های « چله شو» در شبکه مازندران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۱۲۵/ویژه_برنامه_های_چله_شو_در_شبکه_مازندران_اعلام_شد

ویژه برنامه های « چله شو» در شبکه مازندران اعلام شد

ساری - برنامه های شبکه تبرستان مازندران به مناسبت شب یلدا و چله شو اعلام شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، صداوسیمای مازندران برنامه‌هایی ویژه آیین با شکوه شب یلدا که در زبان محلی «چله شو» نامیده می شود؛ تهیه، تولید  و پخش می‌کند که در بخش صدا، ویژه برنامه «شب‌های ایران» به تهیه‌کنندگی بهمن یدالهی و اجرای مریم دلفانی با موضوع معرفی آداب و رسوم شب یلدا در مازندران و استان‌های کشور و همدلی با مردم زلزله‌زده غرب کشور به نویسندگی لطف الله سعیدی و گزارش محمد امینی از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد تا ۲ بامداد روز ۳۰ آذر به صورت زنده روی آنتن صدای مرکز مازندران می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به جایگاه کتاب حافظ و شعرخوانی در این شب در بین ایرانیان، پخش ترانه هایی متناسب با آغاز فصل زمستان، از دیگر بخش های این ویژه برنامه خواهد بود.

برنامه «نماشون» به صورت ترکیبی نمایشی به تهیه کنندگی علی صادقی و اجرای رحمان قدمی و الهه جباری و با گزارش‌های محمد محمدخانی از ساعت ۱۷ و ۳۰ روز پنجشنبه به مدت ۹۰ دقیقه و به صورت زنده از رادیو مازندران پخش می شود. در این برنامه به معرفی آداب و رسوم مردم مازندران، بازارهای محلی، دورهم نشینی‌ها و معرفی خوردنی‌های شب یلدا در قالب نمایش و همدلی با مردم زلزله‌زده کرمانشاه و ترغیب مردم به کمک به مناطق زلزله‌زده می‌پردازد.

«یلدا شو» ویژه برنامه‌ای است به تهیه‌کنندگی لطف الله سعیدی‌فر و گویندگی سید جمال موسوی و روفیا رحمانی به مدت ۶۰ دقیقه از ساعت ۲۲ به صورت ضبطی با موضوع آشنایی با آئین و رسوم شب یلدا، غزل‌خوانی و قصه‌خوانی با پخش گزارش‌هایی از خریدهای شب یلدا، معرفی آجیل و شیرینی‌های محلی و آشنایی با بازی های محلی از  غلامرضا علی‌نژاد و محمد امینی و نیز تولید و پخش می شود.

 «چله شو» برنامه ترکیبی ساده با موضوع شب یلدا و فرهنگ مازندرانی به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۰ و ۳۰ الی ۲۱ به صورت ضبطی به تهیه‌کنندگی فرهاد قلی نژاد و نویسندگی لطف ا...سعیدی فر و گزارش محمد امینی تولید و پخش می شود.

در بخش سیما،  «شب چله» عنوان ویژه برنامه‌ای است به تهیه‌کنندگی رقیه یحیی‌زاده و کارگردانی فردین بیطرف، پنجشنبه ۲۹ آذر از ساعت ۲۱:۰۵ به مدت ۱۲۰ دقیقه به صورت زنده با حضور هنرمندان، ورزشکاران و کارشناسان فرهنگ بومی، پخش گزارش ویژه شب یلدا، شب نشینی‌ها و خریدهای شب یلدا و نیز ترانه‌های ویژه با حضور خواننده‌های محبوب، به نمایش آئین و رسوم کهن نقاط مختلف استان می‌پردازد.

سیمای مازندران همچنین با پخش فیلم داستانی «چله شو» از ساعت ۱۷ و ۳۰ پنجشنبه ۲۹ آذر، مخاطبان مازنی را با آداب و رسوم استان در شب یلدا آشنا می کند. «چِله شو» به معنی «شبِ چله» عنوان فیلم داستانی است به تهیه کنندگی علی‌اکبر پارسی‌نژاد، نگاهی به شب یلدا و آداب و رسوم در این شب دارد. همچنین همدلی و همیاری مردم مازندران، احترام به طبیعت، دور هم‌نشینی، داستان سرائی و آواز خوانی نیز در این فیلم داستانی به نمایش گذاشته می شود.

در بخش معاونت اخبار، پخش گزارش موضوعی ویژه بازار شب یلدا در مازندران ونگاهی به زلزله زدگان غرب استان در مجموعه خبری ۲۰:۴۷ و ساعت ۲۳ شب چهارشنبه ۲۹ آذرماه به مدت دو دقیقه با گزارش زینب دیوارگر و تصویربرداری حجت ا... باباپور و گزارش موضوعی ویژه شب یلدا با محوریت آداب و رسوم یلدا در مازنران و نگاهی به زلزدگان کرمانشاه درمجموعه خبری ۲۰:۴۵ و ۲۳ پنجشنبه ۳۰ آذر با گزارش سیده حکیمه موسوی و تصویربرداری حسن پایندان از جمله برنامه های مدنظر معاونت اطلاعات و اخبار خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۱۲۵/ویژه_برنامه_های_چله_شو_در_شبکه_مازندران_اعلام_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: