Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:43:13 GMT

سفر به بهشت گمشده درکویر/ اوج زیبایی«خوان» در منطقه ای رویایی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۱۷۱/سفر_به_بهشت_گمشده_درکویر_اوج_زیبایی_خوان_در_منطقه_ای_رویایی

سفر به بهشت گمشده درکویر/ اوج زیبایی«خوان» در منطقه ای رویایی

بیرجند- «خوان» یکی از روستاهای هدف گردشگری در ۸۵ کیلومتری شهرستان بیرجند است که زیبایی هایش در روز طبیعت، بهاری خاطره انگیر را برای مسافران و گردشگران ثبت خواهد کرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تا مرکز شهر فاصله چندانی ندارد. «خوان» نام دارد و در مسیر ۸۵ کیلومتری از شهرستان بیرجند واقع شده است.

مسیرش جایی شیبه به جاده بهاری شمال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. عظمت خداوند در دل کویر، چنارهایی را سر به فلک کشانده و بهشتی گمشده را در این سرزمین کویری خلق کرده است. جاده پر پیچ و خم این منطقه از بین باغ های عبور کرده و این باعث شده که هنگام رانندگی احساس کنی که از این دنیا فاصله می‌گیری و وارد دنیای قصه‌ها می‌شوی.

این روستا در منطقه ای کوهستانی واقع شده که داری هوایی سرد و آبی شیرین است. زیبایی های این روستا به درستی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند، گویی نقاشی ماهر آن را طراحی کرده و به عناصرش جان بخشیده است.

کوه در کنار رود، باغ در کنار کوه و خانه های قدیمی نیز در دل کوه، این‌ها را جز دستی توانمند نمی‌تواند در شرقی و خشک‌ترین استان ایران خلق کند.

زیبایی های زیادی دست به دست هم داده و روستای خوان را به منطقه ای رویایی تبدیل کرده است.

گذر از رود برای ورود به جنگل سپیدارها

اندکی که دراین منطقه زیبا گشت و گذار کنی به رودی به طول پنج متر خواهی رسید که اطراف آن را درختان میوه و سپیدار محاصره کرده و هزاران زیبایی چشم‌ها را خیره می‌کند.

این روستا دارای چهار قنات بوده که آب سه تا از قنوات معدنی است. سیب، زردآلو، گوجه سبز، آلبالو، به و گلابی از جمه میوه‌ها و محصولات این منطقه بهشتی هستند.

همچنین زالزالک، آلو، توت، انگور، بادام، گردو، شاه توت، زرشک، طنازگل و محصولات زراعی آن شامل سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، سیر، عدس، لوبیا، لنگاش، چغندر، شلغم، گندم، جو، یونجه و انواع سبزیجات از جمله تربچه، نعنا، ریحان، جعفری، تره ، پیازچه ، بادام تره ، تلخون ، گشنیز، شنبیلیله و سلطان نمکی از دیگر محصولات این منطقه هستند.

وجود بیش از دو میلیون سپیدار در روستای خوان

فرماندار درمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: خوان، یکی از روستاهای زیبا و هدف گردشگری این شهرستان است.

محمد بشیری زاده اظهار کرد: این روستا چهار قنات داشته که دارای آب شیرین و گوارایی است.

وی با بیان اینکه نوع گونه این روستا، سپیدار است، افزود: بیش از دو میلیون چنار در اطراف جاده و داخل این روستای زیبا قرار دارد.

بشیری زاده با اشاره به بافت قدیمی روستای خوان بیان کرد: طی سال های اخیر در این روستا سنگ فرش سنتی و زیبایی را انجام داده‌ایم.

فرماندار درمیان ادامه داد: این روستا در ۲۵ کیلومتری شهرستان درمیان و ۸۵ کیلومتری شهرستان بیرجند واقع شده است.

زمینه اسکان ۱۰۰ مسافر در روستا فراهم است

بشیری زاده اظهار کرد: روستای خوان دارای ۱۴۰ خانوار و ۴۲۹ نفر جمعیت بوده که مردمانی مهمان نواز و خونگرم هستند.

وی با اشاره به بازدید مسافران نوروزی از این روستا بیان کرد: زمینه اسکان ۱۰۰ مسافر در مدرسه شبانه روزی این روستا فراهم شده است.

فرماندار درمیان ادامه داد: برگزاری موسیقی محلی در روستا و ایجاد نمایشگاه محصولات بومی روستا از جمله اقدامات اجرایی برای مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به اهمیت حضور گردشگران در روستای خوان بیان کرد: حضور این افر می‌تواند باعث معرفی و شناسایی زیبایی روستا شود.

بشیری زاده افزود: همچنین گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از محیط طبیعی روستا و نحوه زندگی مردم، از آب و هوای مطبوع و بهاری آن بهره مند شوند.

خراسان جنوبی دارای زیبایی های زیادی در جای جای بخش‌ها، شهرستان‌ها و روستاهای خود بوده که برخی از وصف عاجزند و تنها حضور را برای نمایش جذابیت خود می‌طلبند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۱۷۱/سفر_به_بهشت_گمشده_درکویر_اوج_زیبایی_خوان_در_منطقه_ای_رویایی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: