Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@22:27:41 GMT

فشار خونتان را با آب سبزیجات تنظیم کنید

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۷۲۴/فشار_خونتان_را_با_آب_سبزیجات_تنظیم_کنید

فشار خونتان را با آب سبزیجات تنظیم کنید

خبرگزاری میزان- فشار خون بیماری مزمن است که مبتلایان به این عارضه می‌توانند با مصرف آب برخی از سبزیجات فشار خون خود را کنترل کنند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  فشار خون بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ فشار خون شامل ۲ نوع است؛ فشار خون می‌تواند بر اثر افزایش اسید اوریک خون و تنبلی کلیه‌ها رخ دهد؛ در برخی موارد هم آدرنالین در غدد فوق کلیوی بر اثر اضطراب و استرس افزایش پیدا می‌کند که به این فشار خون، فشار خون عصبی می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بدن ما برای تثبیت فشار خون به تعادل بین سدیم و پتاسیم نیاز دارد؛ هر چه بر اثر تغذیه نامناسب و فشار‌های روانی مقدار سدیم در خون افزایش پیدا کند، فشار خون بیشتر می‌شود و هر چه مقدار پتاسیم در خون افزایش پیدا کند، فشار خون کمتر می‌شود؛ برای مثال مصرف غذا‌های پر نمک مانند خیارشور، فشار خون را افزایش می‌دهد و در برخی مواقع باعث ورم در بدن می‌شود در حالی‌که استفاده از خیارِ با پوست و کاهو نقش موثری در کاهش فشار خون دارد.

آب سبزیجات مفید برای مقابله با فشار خون
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف آب اسفناج، گشنیز و کرفس را برای مبتلایان به فشار خون مفید دانست و درباره طرز تهیه آن اظهار کرد: افراد دچار این عارضه باید مقدار مساوی از هر یک سبزیجات اسفناج، گشنیز و کرفس را داخل مخلوط‌کن بریزند و آب این سبزیجات را بگیرند؛ مقدار مصرف روزانه آب اسفناج، گشنیز و کرفس روزانه ۲ تا سه لیوان است.  
طرز تهیه آب سیب و کرفس
وی درباره طرز تهیه آب سیب و کرفس بیان کرد: افراد برای تهیه آب سیب و کرفس باید ۲ عدد سیب متوسط و ۲ عدد ساقه کرفس را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه ۲ تا سه لیوان آب سیب و کرفس را میل کنند.

طرز تهیه آب هویج، سیب، کلم و جعفری  
این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره طرز تهیه آب هویج، سیب، کلم و جعفری بیان کرد: افراد برای تهیه آب هویج، سیب، کلم و جعفری باید سه عدد هویج متوسط، یک عدد سیب متوسط، ۲۰۰ گرم کلم (اشخاص می‌توانند از هر یک انواع کلم مانند کلم‌پیچ، گل‌کلم، کلم‌بروکلی و کلم‌بنفش استفاده کنند) و ۲۰ ساقه جعفری را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه ۲ تا سه لیوان آب هویج، سیب، کلم و جعفری را میل کنند.

طرز تهیه آب هویج، سیب، کاهو، لوبیا سبز و کلم
عظمایی درباره طرز تهیه آب هویج، سیب، کاهو، لوبیا سبز و کلم افزود: افراد برای تهیه آب هویج، سیب، کاهو، لوبیا سبز و کلم باید ۲ عدد هویج متوسط، یک عدد سیب متوسط، ۱۰ تا ۱۵ برگ کاهو، ۱۰ عدد لوبیا سبز و ۱۵۰ گرم کلم (اشخاص می‌توانند از هر یک از انواع کلم مانند کلم‌پیچ، گل‌کلم، کلم‌بروکلی و کلم‌بنفش استفاده کنند) را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه ۲ تا سه لیوان آب هویج، سیب، کاهو، لوبیا سبز و کلم را میل کنند.  

طرز تهیه آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر
وی درباره طرز تهیه آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر تاکید کرد: افراد برای تهیه آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر باید ۲ عدد گوجه‌فرنگی متوسط، ۲ عدد خیار متوسط، ۲ عدد ساقه کرفس، آب یک عدد لیمو‌ترش تازه و ۲ حبه سیر را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه ۲ تا سه لیوان آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر را میل کنند.  

دمنوش‌هایی برای کاهش فشار خون
عظمایی یادآور شد: افرادی که دچار فشار خون بالا هستند باید یک قاشق غذا خوری از ترکیب گیاهان چای سبز، چای ترش، سنبل‌الطیب، پونه کوهی، برگ زیتون و چای کوهی را به همراه چهار لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه سه لیوان از این دمنوش را به همراه توت خشک یا کشمش میل کنند.  

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۷۲۴/فشار_خونتان_را_با_آب_سبزیجات_تنظیم_کنید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: