Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@14:31:47 GMT

ادامه دستگیری های پسا کودتا در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۴۶۰/ادامه_دستگیری_های_پسا_کودتا_در_ترکیه

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ، دادستانی آنکارا حکم دستگیری 100 پرسنل سابق نیروی هوائی و 80 تن دیگر را به اتهام ارتباط با جماعت فتح الله گولن(متهم ردیف اول کودتای 15جولای 2016) صادر کرده است.
نیروهای امنیتی ترکیه بموجب حکم دادستانی آنکارا از صبح امروز 48 پرسنل سابق نیروی هوائی و 12 تن از افراد موسوم به امامان محرم فتح الله گولن را در 32 استان این کشور دستگیر کرده اند و کار بازداشت بقیه افراد ادامه دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از نرم افزار مکالمه محرمانه موسوم به " بایلوک " ، حمایت مالی از جماعت فتح الله گولن  و تبانی برای استخدام عوامل نفوذی این جماعت در ارگانهای دولتی از جمله اتهاماتی است که در حکم دادستانی  آنکارا به آن اشاره شده است.
مقامات دولت ترکیه  تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته نقش داشتند .ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به جنبش حیزمت (خدمت) با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است؛ کودتایی یک شبه که 249 کشته و دو هزار و 193 مجروح بهمراه داشت . 
دولت ترکیه پس از کودتای 15 جولای 2016 تا کنون بیش از 151 هزار تن از جمله 28 هزار پرسنل نیروهای مسلح ؛ چهار هزار و 463 قاضی و پنج هزار و 822 استاد و پرسنل دانشگاه را از کار برکنار ، حدود 134 هزار تن از جمله 319 خبرنگار را  بازداشت موقت ؛ 65 هزارتن از جمله 170   روزنامه نگار و 14 نماینده مجلس را  زندانی  و 189 رسانه و سه هزار و 3 دانشگاه؛مدرسه و خوابگاه را تعطیل کرده است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۴۶۰/ادامه_دستگیری_های_پسا_کودتا_در_ترکیه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: