Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:42:00 GMT

چین: آمریکا به جای توصیه به دیگران رفتار خود را اصلاح کند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۵۴۴/چین_آمریکا_به_جای_توصیه_به_دیگران_رفتار_خود_را_اصلاح_کند

چین: آمریکا به جای توصیه به دیگران رفتار خود را اصلاح کند

پکن- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات 'مایک پنس' معاون رییس جمهوری آمریکا که از کشورهای حاشیه اقیانوس آرام خواسته بود از چین وام دریافت نکنند از آمریکا خواست به جای توصیه به دیگران رفتار خود را اصلاح کند.

به گزارش ایرنا 'هوا چون اینگ' روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای، به واشنگتن و مقامات آمریکا توصیه کرد به جای نقد دیگر کشورها، در راستای یکی سازی گفتار و رفتار خود بیشتر تلاش کنند و با همه کشورها چه بزرگ چه کوچک، برخورد برابر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او همچنین از آمریکا خواست به مسیر دیگر کشورها احترام گذاشته و کارهایی واقعی برای توسعه کشورهای در حال توسعه انجام دهد.
'مایک پنس' معاون رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در نشست سران صنایع و بازرگانی اپک در سنگاپور، کمک های چین به کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام را سبب بدهکاری این کشور خوانده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به اینکه پکن اظهارات طرف آمریکایی را مورد توجه قرار داده است گفت: چین بر آن است که سازمان اپک در مقطع حساسی برای توسعه خود قرار دارد و در این مقطع، طرفین باید برخوردی مسئولانه و سازنده با مسایل داشته باشند.
او گفت: حل مسایل بین المللی باید بر اساس مقررات مدون مشترک و اختلافات باید با مشورت حل گردد نه این که برای حل آن موانع ایجاد کرد یا مساله را به بازی 'برد یا باخت' تبدیل نمود.
'هوا' ادامه داد: در مورد همکاری منطقه ای، چه اقیانوس آرام، چه اقیانوس هند و آتلانتیک، باید به عنوان بستر همکاری برد - برد اقدام کرد نه این که آن را تبدیل به میدان رقابت و نبرد نمود.
او اظهار داشت: چین همکاری با دیگر کشورها را بر اساس احترام متقابل و سود مشترک انجام می دهد و این نوع همکاری نیز بین چین و بسیاری کشورها انجام گرفته است.
به گفته وی چین در اجرای این همکاری ها تا حد امکان به توسعه اقتصادی و اجتماعی همکاران خود کمک می کند و این کمک ها هیچ قید و شرط سیاسی ندارد و در صورت تمایل دول و مردم کشورها ارایه می شود.
'هوا' تاکید کرد هیچ کشوری به دلیل دریافت کمک های چین گرفتار بدهی و مشکلات مالی نشده است کمک های چین به تقویت توان خود و توسعه این کشورها و افزایش رفاه مردم آن ها کمک کرده است از این رو، این کمک ها مورد استقبال است.
او در چایان تاکید کرد در مورد این بحث، جامعه جهانی مخصوصا کشورهای همکار چین صلاحیت نقد دارند.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۵۴۴/چین_آمریکا_به_جای_توصیه_به_دیگران_رفتار_خود_را_اصلاح_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: