Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@08:28:46 GMT

درخشش نور قرآن در چشمان بی‌فروغ زهرا/حافظ روشندل قرآن: علاقه‌ زیادی به قصه‌های قرآنی دارم

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۸۳۳۹۹/درخشش_نور_قرآن_در_چشمان_بی_فروغ_زهرا_حافظ_روشندل_قرآن_علاقه_زیادی_به_قصه_های_قرآنی_دارم

درخشش نور قرآن در چشمان بی‌فروغ زهرا/حافظ روشندل قرآن: علاقه‌ زیادی به قصه‌های قرآنی دارم

زهرا تلخابی، دخترک خوش زبانی که با وجود اینکه از نعمت بینایی محروم است اما با جهد و تلاش بی نظیرش توانسته با نور قرآن دلش را روشن کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ در قرآن نوری وجود دارد که برگرفته از نور الهی است و هرکسی که بتواند این نور را در سینه خود نگاه دارد، چیزی بالاتر از آن نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا تلخابی، دخترک خوش زبانی که با وجود اینکه از نعمت بینایی محروم است اما با جهد و تلاش بی نظیرش توانسته با نور قرآن دلش را روشن کند و سینه اش را جلا بخشد. چشمان این دختر تصویری زیبا از جهان دارد که به نور ایمان و قرآن منور شده است.

این دختر روشن دل و حافظ ۵ جزء قرآن کریم از اهالی دهستان تلخاب و از توابع شهرستان فراهان است. چشمان زهرا گرچه تاکنون نوری را تجربه نکرده اما مصداق آیه «اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ» است؛ خداوند هر کسی را که بخواهد با نور خویش هدایت می‌کند و چه چیز بهتر از نورٌ علی نور.

زهرا از ۶ سالگی با شرکت در کلاس‌های آموزشی قرآن حفظ قرآن را آغاز کرد و همه آرزویش نیز این است که حافظ کل قرآن شود.

این نوجوان روشن‌دل فراهانی امسال در جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی به عنوان قرآن‌آموز این دوره از جشنواره انتخاب شد و سفر کربلای معلی با خانواده هدیه ویژه، به این قرآن آموز و خانواده‌‌اش بود.

آرزو دارم حافظ کل قرآن شوم

زهرا تلخابی نوجوان روشندل ۱۱ ساله حافظ ۵ جزء قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر، در ابتدا از تلاش‌ها و زحمات والدینش تشکر کرد و گفت: والدینم در این راه همیشه همراهم بوده‌اند. پدرم همیشه تا کلاس قرآن مرا همراهی و در مرور آیات نیز کمکم می‌کند.

وی افزود: پدرم روخوانی قرآن را به خوبی می‌داند و ایرادات مرا برطرف می‌کند. با اینکه نمی‌توانم مادرم را ببینم اما می‌دانم بسیار زیبا و مهربان است. همیشه خواهر کوچکم را نگه می‌دارد تا من به راحتی قرآن را حفظ کنم.

زهرا با اشاره به نقش مربیان خود در حفظ قرآن افزود: من مربیان خوبی داشتم؛ خانم «آقازیارتی» مربی مهربانی است که با دلسوزی برایم وقت می‌گذارد. من هم دوست دارم حفظ قرآن را ادامه دهم تا سه سال آینده حافظ کل شوم.

این حافظ روشندل ادامه داد: هفته‌ای سه روز کلاس قرآن می‌روم و تمام تلاشم هم بر این است که روزی یک صفحه قرآن حفظ کنم. پیشتر مادر برایم CD آموزشی می‌خرید اما از وقتی که به من قلم قرآنی جایزه داده است، کارم بسیار آسان‌تر شده و راحت‌تر هم حفظ می‌کنم.

وی گفت: قصه‌‌ها و اشعار قرآنی را بسیار دوست دارم. مامان و بابا همیشه برام کتاب‌های جدید می‌خرند. از این داستان‌ها چیزهای زیادی یاد می‌گیرم و همیشه سعی دارم به بزرگترها، به خصوص پدر و مادر احترام بگذارم. البته چند باری هم به رادیو دعوت شده و برای بچه‌های هم سن و سال خودم قصه قرآنی گفتم.

احداث جامعه القرآن؛ نیاز قرآن‌آموزان فراهانی

خانم تلخابی مادر زهرا در ادامه این دیدار صمیمی گفت: از ۶سالگی برای «زهرا» نرم‌افزارهای آموزش قرآن خریدم و همیشه محیطی آماده و آرام برایش فراهم کرده‌ام تا به حفظ او لطمه‌ای وارد نشود.

وی افزود: اوایل، هفته‌ای چند CD آموزشی برایش می‌گذاشتم تا او با شنیدن کار حفظ قرآن را دنبال کند و به این ترتیب «زهرا» هم روزی یک صفحه حفظ می‌کرد، اما با تهیه قلم قرآنی علاقه‌ او به حفظ بیشتر شد.

خانم تلخابی با اشاره به اینکه دخترش یک روشندل نخبه است، اضافه کرد: زهرا فقط مشکل بینایی ندارد، بلکه گاهی اوقات ذهنش از یادگیری بازمی‌ماند و دست‌هایش هم کم توان است، به همین دلیل از دوره حفظ عقب می‌ماند. اما من در کنار نرم‌افزارهای آموزشی، از قصه‌ها و اشعار قرآنی نیز استفاده می‌کنم تا خسته نشود.

وی خاطرنشان کرد: فرمهین دوره‌های مخصوص حفظ در سطوح بالاتر ندارد. در حال حاضر دوره‌های حفظ در حسینیه برگزار می‌شود که بهتر است برای ارتقای سطح بچه‌ها، جامعة‌القرآنی احداث شود تا علاقمندان به صورت تخصصی‌ این رشته را دنبال کنند. چراکه دوست دارم زهرا پیشرفت کند و حتی حاضرم هزینه بیشتری برای موفقیت او پرداخت کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۳۳۹۹/درخشش_نور_قرآن_در_چشمان_بی_فروغ_زهرا_حافظ_روشندل_قرآن_علاقه_زیادی_به_قصه_های_قرآنی_دارم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: