Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:59:30 GMT

روسیه انتظار پیشرفت روابط با آمریکا را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۳۴۷۳/روسیه_انتظار_پیشرفت_روابط_با_آمریکا_را_ندارد

روسیه انتظار پیشرفت روابط با آمریکا را ندارد

مسکو - ایرنا - سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: انتظار پیشرفت و جهش در روابط روسیه و آمریکا نمی رود و باید ببینیم که دیدار آتی سران دو کشور چه شرایطی را پیش روی مسکو و واشنگتن قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، «دمیتری پسکوف» یکشنبه شب در برنامه ای سیاسی به نام «مسکو، کرملین و پوتین» در شبکه تلویزیونی روسیه1 گفت: امیدوارم سخنان ولادیمیر پوتین با مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه هفته گذشته در حاشیه اجلاس سران آ.سه.آن در سنگاپور با مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا سرپایی گفت وگو کرد؛ در ادامه این گفت وگوی چند دقیقه ای، جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا نیز به آنان اضافه شد.

** جزایر کوریل
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه به موضوع مورد اختلاف این کشور با ژاپن از جنگ جهانی دوم تا امروز اشاره و بار دیگر تکرار کرد که هیچ گونه معامله ای درباره جزایر کوریل جنوبی با ژاپن صورت نمی گیرد و مسکو این جزایر را به ژاپن نمی دهد.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر بحث های گسترده ای درباره امکان واگذاری جزایر کوریل جنوبی به ژاپن بر سر زبان ها افتاد، اظهار کرد: موارد مطرح شده شایعه است و امکان ندارد روسیه چنین کاری انجام دهد.
پسکوف خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری روسیه و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بیانیه سال 1956 شوروی و ژاپن را مبنای گفت وگوی خود در این باره قرار خواهند داد؛ در این باره نیاز به توافق است اما نمی توان توافقی کرد که منافع روسیه در آن لحاظ نشود.
جزایر کوریل جنوبی شامل کوناشیر، kunashir ایتوروپ، iturup هابومای habomai و شیکوتان shikotan از یک سو به دلیل برخورداری از منابع نفت و گاز و نیز ذخایر آبزیان و از سوی دیگر واقع شدن در اقیانوس آرام دارای موقعیت راهبردی برای روسیه و ژاپن است.
روسیه حاکمیت خود را بر جزایر کوریل جنوبی قابل تردید نمی داند و بر نتایج کنفرانس یالتا، بیانیه پتسدام و برخی اسناد تعیین کننده شرایط بین المللی پس از جنگ دوم جهانی تاکید دارد.
از آغاز سال جاری میلادی تاکنون موضوع این جزایر چندین بار در دیدارهای سران و وزیران خارجه دو کشور از سوی طرف های ژاپنی مطرح شده است و ژاپنی ها خواستار بازپس دادن این جزایر و امضای پیمان صلح با روسیه شده اند که با وجود گذشت ده ها سال از جنگ جهانی دوم هنوز میان دو کشور امضا نشده است.
شبس**اروپام**391*1346***1917

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۳۴۷۳/روسیه_انتظار_پیشرفت_روابط_با_آمریکا_را_ندارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: