Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@05:27:25 GMT

تیشه‌گران: به دنبال یکسان سازی پاداش مدال آوران ناشنوا با مدال آوران المپیک و پارالمپیک هستیم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۸۴۱۶۵/تیشه_گران_به_دنبال_یکسان_سازی_پاداش_مدال_آوران_ناشنوا_با_مدال_آوران_المپیک_و_پارالمپیک_هستیم

دبیر فدراسیون ناشنوایان پس از کسب جایگاه هفتم در بیست و سومین رقابت‌های المپیک ناشنوایان در سامسون ترکیه، گفت: امیدوارم هر چه‌ سریع‌تر قانون یکسان سازی پاداش مدال آوران ناشنوا با مدال آوران المپیک و پارالمپیک در مجلس تصویب شود تا زحمات مدال آوران این رشته بی‌نتیجه کند.

مهران تیشه گران در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در بیست و سومین دوره المپیک ناشنوایان با ۱۰۷ ورزشکار در ۱۳ رشته ورزشی شرکت کرده بودیم که با توجه به زمان کمی که برای آماده سازی تیم ناشنوایان در طی شش ماه حضور کریمی در فدراسیون داشتیم، سعی کردیم از لحاظ کمی و کیفی شرایط خوبی را برای ورزشکاران اعزامی ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته معتقدم نسبت به ۱۳ دوره ای که در این رقابت ها حضور داشتیم، امسال با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات بهترین نتیجه‌ را کسب کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در طی سیزده سال حضور کاروان ایران در المپیک ناشنوایان، در کدام دوره بهترین نتیجه را کسب کردید؟ خاطر نشان کرد: ما از سال ۱۹۶۱ در المپیک ناشنوایان شرکت کردیم که در طی این مدت هرچند در المپیک ۱۹۹۳ که در صوفیه بلغارستان برگزار شد، موفق به کسب یازده مدال طلا، چهار نقره و سه برنز شدیم، اما چون در آن زمان رتبه بندی تیمی صورت نگرفته دقیقا نمی دانیم جایگاه ایران در آن زمان چگونه بوده است. به همین خاطر در دوره گذشته که موفق به کسب جایگاه هشتم شدیم و امروز در جایگاه هفتم قرار گرفتیم، معتقدیم در طی چند ساله حضورمان در المپیک ناشنوایان، امسال با یک پله صعود بهترین نتیجه را کسب کردیم.

دبیر فدراسیون ناشنوایان، ‌اضافه کرد: ما در این دوره با کسب ۳۴ مدال؛ پنج مدال طلا، ۹ نقره و ۲۰ برنز بیشترین تعداد مدالها را نسبت به ۱۳ حضورمان در المپیک ناشنوایان داشتیم. البته پیش‌بینی ما جایگاه ششم بود و می‌توانستیم با کسب ۲مدال طلا دیگر به این جایگاه برسیم، اما به خاطر ناداوری‌هایی که در رشته‌های همچون، جودو، تکواندو و کشتی صورت گرفت دو مدال حتمی ما به نقره تبدیل شد.

وی درباره پاداش مدال آوران و این که آیا بالاخره پاداش ناشنوایان نیز همانند مدال آوران المپیک و پارالمپیک دیده خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: متاسفانه در بحث پاداش قبل از اعزام کاروان به ترکیه وعده و وعیدهای زیادی را از جاهای مختلف دریافت کردیم. حتی پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی به ما عنوان کرد که پیگیر این مساله در مجلس شورای اسلامی خواهد بود تا پاداش مدال آوران ورزشکاران ناشنوا همانند مدال آوران المپیک و پارالمپیک دیده شود تا به تصویب برسد. فعلاً که هیچ خبری از این موضوع نیست. من امیدوارم تا پایان سال عملیاتی شود و تعداد پاداش مدال آوران ناشنوا نیز همانند مدال آوران المپیک و پارالمپیک دیده شود.

تیشه گران همچنین درباره بحث استخدام مدال آوران این رشته در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی نیز ، خاطر نشان کرد: ما پیگیر این مساله نیز هستیم و امیدوارم بحث استخدام مدال آوران ناشنوا نیز همانند سایر مدال آوران در ارگان‌های دولتی به تصویب دولت برسد.

وی از پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان توسط رییس فدراسیون به مدال آوران طلای این رشته در سامسون ترکیه، خبر داد و گفت‌: با توجه به شرایط مالی بدی که در اعزام کاروان به رقابت‌های المپیک داشتیم، اما کریمی در جهت تشکر از زحمات مدال آوران این رشته سعی کرد در جریان برگزاری این رقابت‌ها به مدال آوران طلای المپیک ناشنوایان مبلغ پنج میلیون ، نقره یک میلیون و برنز ۵۰۰ هزار تومان را پرداخت کند.

دبیر فدراسیون ناشنوایان با ابراز رضایت از عملکرد کاروان در بیست‌وسومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان اظهار کرد: در این دوره با کمترین امکانات و با توجه به محدودیت مالی که داشتیم، بهترین نتیجه‌ ممکن را کسب کردیم. سعی ما بر این است تا با عمال یکسری تغییرات در کادر فنی برخی از رشته‌ها که عملکرد موفقی در ترکیه نداشتند، تیم خوبی را برای آینده آماده کنیم.

وی در پایان از اعزام تیم فوتسال ناشنوایان به مسابقات جهانی در اوایل آذر ماه خبر داد و گفت‌: این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی فوتسال که اوایل آذر ماه در تایلند برگزار خواهد شد از هم اکنون تمرینات خود را آغاز کرده و سعی داریم بتوانیم تیم خوبی را در رده سنی زیر ۲۰ سال عازم رقابت‌های جهانی کنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۱۶۵/تیشه_گران_به_دنبال_یکسان_سازی_پاداش_مدال_آوران_ناشنوا_با_مدال_آوران_المپیک_و_پارالمپیک_هستیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: