Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-20@04:09:01 GMT

واحد تولید بنزین یورو چهار بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان آماده بهره برداری

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۸۴۲۰۴/واحد_تولید_بنزین_یورو_چهار_بزرگترین_پالایشگاه_میعانات_گازی_جهان_آماده_بهره_برداری

واحد تولید بنزین یورو چهار بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان آماده بهره برداری

واحد تولید بنزین یورو چهار پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس آماده بهره برداری است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خلیج فارس؛ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امروز در بازدید از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس گفت:: اواخر اسفند پارسال تولید بنزین در این پالایشگاه آغاز شد و تا سه هفته آینده واحد تولید بنزین با اکتان بالای ۹۰ درصد آن هم به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار عبادالله عبداللهی افزود: پس از انجام فرآیند و آزمایشهای لازم بر روی بنزین تولیدی، اکتان آن افزایش می‌یابد و بنزین یورو چهار تولید می‌شود.
وی گفت:: ظرفیت این واحد تولید روزانه ۱۲ و نیم میلیون لیتر بنزین است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: با بهره برداری کامل این پالایشگاه تا پایان امسال، ظرفیت تولید بنزین یورو چهار به ۳۶ میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.
سردار عبداللهی افزود: با بهره برداری از این پالایشگاه ایران هم در تولید بنزین خودکفا می‌شود و هم در زمره کشورهای صادر کننده بنزین قرار می‌گیرد.
وی گفت:: واحد تقطیر این پالایشگاه پارسال به بهره برداری رسید که اکنون روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی فرآورش می‌شود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: تولید روزانه ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل سبک و سنگین، سه میلیون لیتر سوخت جت، گاز هیدروژن و گوگرد از جمله تولیدات این پالایشگاه است.
اکنون ۱۱ هزار نفر به صورت مستقیم و ۳۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این پالایشگاه مشغول به کارند.
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به وسعت ۷۰۰ هکتار در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۲۰۴/واحد_تولید_بنزین_یورو_چهار_بزرگترین_پالایشگاه_میعانات_گازی_جهان_آماده_بهره_برداری را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: