Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@07:46:00 GMT

افتتاح دستگاه اندازه گیری ضخامت قرنیه در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۴۴۷۳/افتتاح_دستگاه_اندازه_گیری_ضخامت_قرنیه_در_شیراز

افتتاح دستگاه اندازه گیری ضخامت قرنیه در شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین زارعی مدیر بیمارستان شهید آیت الله دستغیب شیراز به اهمیت وجود دستگاه تونومتر غیر تماسی در درمانگاه چشم پزشکی اشاره کرد و گفت: این دستگاه با مزیت استفاده آسان و سرعت بالا، برای اندازه گیری فشار داخل چشم کاربرد دارد که نوع پیشرفته و به روز آن و قابلیت اندازه گیری ضخامت قرنیه، با هزینه حدود ۴۵ میلیون تومان در درمانگاه چشم پزشکی این بیمارستان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص چشم و فوق تخصص شبکیه افزود: تونومتری روشی برای اندازه‌گیری فشار داخل چشم ((Intraocular Pressure یا IOP است که با تعیین مقاومت قرنیه در مقابل فشار، اندازه‌گیری می‌شود.

عادل حمید ادامه داد: در روش تونومتری بدون تماس (Air Puff) هیچ وسیله‌ای با سطح چشم تماس داده نمی‌شود و به استفاده از قطره‌های بی حسی نیازی ندارد و تنها با دمیدن جریان هوای مختصری به قرنیه عمل می‌کند؛ پاکی متری نیز روشی است که در آن با استفاده از امواج مافوق صوت، ضخامت قرنیه اندازه گرفته می‌شود.

این فوق تخصص چشم اظهار داشت: تونومتری به عنوان بخشی از معاینه معمول و منظم چشم‌ها برای بررسی فشار داخل چشم و غربالگری بیماران استفاده می‌شود، زیرا افزایش فشارداخل چشم، افزایش خطر ابتلا به گلوکوم (آب سیاه) را به همراه دارد همچنین برای بررسی نحوه درمان گلوکوم و اینکه آیا دارو‌ها توانسته‌اند گلوکوم را کنترل کنند یا باید از روش‌های جراحی استفاده شود، به کار می‌رود.

حمید پاکی متری قرنیه را نیز به عنوان یک اقدام اصلی پیش از انجام جراحی‌های عیوب انکساری معرفی کرد که یک آزمون مهم در تشخیص زودهنگام آب سیاه است.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از دستگاه پیشرفته تونومتر غیر تماسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۴۷۳/افتتاح_دستگاه_اندازه_گیری_ضخامت_قرنیه_در_شیراز را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: