Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:29:18 GMT

اعتکاف دانش آموزی در 94 مسجد استان تهران برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۸۶۳۱۵/اعتکاف_دانش_آموزی_در_۹۴_مسجد_استان_تهران_برگزار_می_شود

اعتکاف دانش آموزی در 94 مسجد استان تهران برگزار می شود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سعید کرمی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی ، 94 امام جماعت برگزار کننده آیین معنوی اعتکاف دانش آموزی در مرکز آموزش محراب افزود: برای تمام لحظات دانش آموزان در ایام اعتکاف باید برنامه داشته باشید.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، که مراسم اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی به شمار می آید، گفت: امروز جمعیت بسیاری در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می کنند که بیشتر شرکت کنندگان در این مراسم معنوی قشر جوان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سال گذشته 586 مسجد مجری برگزاری اعتکاف بودند، گفت: 10 درصد مساجد برگزارکننده اعتکاف از استان تهران بودند.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: امسال برگزاری مراسم اعتکاف از امتیازات ویژه ای برخوردار است از جمله اینکه به دلیل فاصله گرفتن از ایام امتحانات و اینکه در بین تعطیلین واقع شده ایم، پیش بینی می کنیم با استقبال گسترده ای روبرو شویم.
وی از برگزاری اعتکاف دانش آموزی در 94 مسجد استان تهران خبر داد و گفت: آینده نظام و انقلاب از دل همین مساجد برخاسته و تربیت می شوند، بنابراین برنامه های اعتکاف باید به گونه ای باشد که بعد از مراسم هم استمرار و ادامه داشته باشد.
کرمی خاطرنشان کرد: برخی معتقد هستند که اعتکاف عمومی به دلیل اینکه دانش آموزان در کنار بزرگان قرار می گیرند از امتیازات ویژه ای برخوردار است و در حالی که در اعتکاف عمومی، مخاطب برنامه ها، دانش آموزان نیستند.
وی افزود: می توان از ارتباط عاطفی که میان دانش آموزان، در اعتکاف دانش آموزی برقرار می شود، بهره برداری داشت که این ارتباط عاطفی در اعتکاف های عمومی دیده نمی شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: باید برای این سه روز برای تک تک لحظات دانش آموزان برنامه داشته باشیم.
وی تشکیل اتاق فکر با کمک اهل فن و فضل، برگزاری برنامه جامع، برنامه ریزی بلندمدت برای تربیت مسجدی جوانان را از جمله مواردی دانست که باید در مراسم اعتکاف مورد توجه قرار گیرد.
کرمی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) که فرمودند اگر کسی عادت به آمدن به مسجد کند در تربیتش موثر است، گفت: عادت و انس به مسجد آمدن انسان را می سازد.
وی خطاب به ائمه جماعات مجری مراسم اعتکاف دانش آموزی تاکید کرد: امسال با برگزاری اعتکاف دانش آموزی سعی کنید کادر مومن انقلابی برای آینده نظام تربیت کنید.
وی توجه به زیرساخت ها، بهداشت مسجد با همکاری بسیج، توجه به جوانب مراسم اعتکاف را از جمله مواردی دانست که در برگزاری مراسم اعتکاف باید مورد توجه قرار گیرد.
تمرکز بر اصلاح نماز دانش آموزان، ارایه مشاوره تحصیلی و اجتماعی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، برنامه ریزی برای اوقات فراغت، لزوم لذت بخش کردن مراسم معنوی اعتکاف برای دانش آموزان، انجام کار فرهنگی در قالب مراسم اعتکاف، ترجیح دادن نفع اخروی بر نفع دنیوی، روشمند کردن روحانیون توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد، زدودن خرافات از دین، تشکیل هیئت های دانش آموزی در مراسم معنوی اعتکاف، شناخت ذائقه دانش آموزان، روایتگری سیره شهدا، ماندگار کردن دانش آموزان بعد از مراسم اعتکاف در مسجد و پاسخگویی به سوالات شرعی از جمله برنامه های پیشنهادی در آیین اعتکاف بود.
مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب امسال از22 تا 24 فروردین (13 الی 15 رجب) مصادف با ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین علی (ع) به مدت 3 روز در مساجد استان تهران برگزار می‌شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۳۱۵/اعتکاف_دانش_آموزی_در_۹۴_مسجد_استان_تهران_برگزار_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: