Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@04:34:06 GMT

بوکوحرام ۸۲ دانش‌آموز دختر را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۸۶۳۹۲/بوکوحرام_۸۲_دانش_آموز_دختر_را_آزاد_کرد

مقامات نیجریه اعلام کردند، گروه شبه‌نظامی بوکوحرام ۸۲ دانش‌آموز دختری را که در سال ۲۰۱۴ ربوده بود، آزاد کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ۸۲ دانش‌آموز دختر بخشی از گروه بیش از ۲۰۰ نفری از دانش‌آموزانی هستند که در آوریل ۲۰۱۴ در شهر چیبوک واقع در شمال شرق نیجریه توسط بوکوحرام ربوده شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام نیجریه‌ای که خواست نامش فاش نشود، گفت: این دانش‌آموزان دختر به دنبال مذاکرات انجام شده میان دولت نیجریه و گروه شبه‌نظامیان بوکوحرام آزاد شدند.

این منبع نظامی خاطرنشان کرد: افراد آزاد شده در حال حاضر در «بنکی» واقع در نزدیکی مرز کامرون مستقر هستند.

پیش از این در اکتبر گذشته گروه بوکوحرام در توافقی که کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ نیز در آن نقش داشت، حدود ۲۰ دانش‌آموز دختر را آزاد کرد.

رئیس‌جمهوری نیجریه گفته بود که دولت این کشور برای مهیا کردن زمینه آزادی این دانش‌آموزان در حال انجام مذاکره است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۳۹۲/بوکوحرام_۸۲_دانش_آموز_دختر_را_آزاد_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: