Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:41:17 GMT

بهینه‌سازی سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۶۵۷۱/بهینه_سازی_سایت_چیست_و_چه_مزایایی_دارد

بهینه‌سازی سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

اکنون در قرن ۲۱، با اطمینان می‌توان گفت که هر کسب‌وکاری که از دنیای دیجیتال و کانال‌های مدرن مانند اینترنت دور بماند محکوم به شکست و فنا خواهد بود. هر شخصی که می‌خواهد کسب‌وکار خود را حفظ کرده و برای رشد و توسعه آن تلاش کند، باید از روش‌های جدید بازاریابی اینترنتی استفاده کند. اگر به دنیای دیجیتال مارکتینگ و کسب‌وکارهایی که در این حوزه تشکیل شده‌اند نگاهی اجمالی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که باید سئو را در اولویت‌های بالای کارهای خود قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام متاوب، هر کسب‌وکاری که در دنیا دیجیتال و اینترنت وجود دارد به خوبی اهمیت سئو و بازاریابی در موتورهای جستجوگر را درک کرده اما با این حال هنوز هم که هنوز است افراد زیادی هستند که از مزایای سئو غافل بوده و آن را کاری بیهوده می‌دانند. در این متن می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین مزایای سئو را نام ببریم تا شما نیز هرچه بیشتر به اهمیت کار روی سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر پی‌ببرید. همراه ما باشید.

نگاهی بر مهم‌ترین مزایای سئو برای کسب‌وکارها

بهتر است که قبل از بیان مزایای سئو، به این سوال پاسخ دهیم که اصلا هدف از سئو و دریافت خدمات سئو چیست؟ آیا اصلا هدف این است که فقط در نتایج جستجو بالا آمده و دیده شویم؟ معلوم است که این فقط یکی از اهداف سئو می‌باشد، در مرحله اول هدف از کار روی سئو یک سایت افزایش رنک و بهبود رتبه سایت در نزد موتورهای جستجوگر مانند گوگل است اما هدف اصلی چیز دیگری است که بسیار با ارزش‌تر می‌باشد.
افزایش رنک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر باعث خواهد شد که تعداد ورودی‌های هدفمند به سایت نیز افزایش پیدا کند که نتیجه این ورودی‌های بیشتر، فروش بیشتر محصولات و خدمات شما است. در واقع می‌توان گفت که هدف اصلی سوددهی بیشتر سایت است. افرادی که از این مزیت سئو غافل بوده و این را کاری بیهوده می‌دانند در واقع کسب و کار خود را به سمت نابودی هدایت می‌کنند.

آیا می‌دانید روزانه چند هزار نفر به دنبال محصولات و یا خدمات شما هستند؟

باورش کمی سخت است ولی در هر لحظه دو میلیارد نفر در اینترنت آنلاین و برخط هستند، این مسئله زمانی باور ناپذیرتر می‌شود که بدانید بیشتر این افراد شروع گشت و گذار خود در اینترنت را با موتورهای جستجو آغاز می‌کند. اگر به این آمار نگاه کنیم در میابیم که میلیون‌ها فرصت در اینترنت برای فروش محصولات و خدمات ما وجود دارد. تنها زمانی ما خواهیم توانست از این فرصت‌ها استفاده کنیم که اعتبار بسیار خوبی در نزد موتورهای جستجوگر داشته باشیم. اگر چنین نباشد صد در صد بیشتر فرصت‌ها از دست خواهد رفت.

نرخ تبدیل بالای سئو:

تمامی آمارها نشانگر این مسئله هستند که افرادی که از موتورهای جستجوگر مانند گوگل وارد یک سایت می‌شوند نرخ تبدیل به مشتری بیشتری دارند، به این معنی که امکان اینکه این افراد به مشتری شما تبدیل شوند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند بیشتر از سایر روش‌ها است. اگر شما بتوانید رنک و اعتبار سایت خود را در موتورهای جستجوگر افزایش داده و موقعیت خود را نزد این موتورها تثبیت کنید موقعیت‌های بسیار زیادی برای کسب و کارتان به وجود خواهد آمد. هدف از کار روی سئو سایت این است که بازدید روزانه شما روز به روز افزایش پیدا کرده و کسی که وارد سایت شما می‌شود دقیقا همان کاری را انجام دهد که شما پیش‌بینی کرده‌اید.

هزینه کمتر و نتیجه بلندمدت بهتر:

شاید کمی دور از انتظار باشد اما هزینه خدمات سئو یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر بسیار کمتر از سایر روش‌های تبلیغاتی است. اگر شما پتانسیل و توانایی سئو مارکتینگ را به درستی بشناسید دیگر به روش‌های تبلیغاتی دیگر مانند تبلیغات محیطی، چاپی، روی نخواهید آورد. برخلاف دیگر روش‌های تبلیغاتی، در روش سئو، این مشتریان هستند که شما را پیدا خواهند کرد شما فقط کافی است چیزی که آن‌ها جستجو می‌کنند را بدانید.

تنها هزینه‌ای که سئو برای شما خواهد داشت هزینه بکارگیری یک شرکت معتبر با خدمات سئو است. برای این که بتوانید سئو سایت خود را بهبود بخشیده و رنک خوبی در موتورهای جستجوگر به دست آورید باید از تجربه و خدمات یک شرکت قابل اطمینان استفاده کنید تا روز به روز فروش محصولات و خدمات خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری برای خود جذب کنید.

ارتقای بی‌وقفه کسب و کار با سئو:

فعالیت‌هایی که برای افزایش سئو سایت انجام می‌شود هماهنگ و به صورت موازی پیش خواهد رفت کارهایی مانند تولید محتوا، لینک بیلدینگ، تحلیل رقبا و تحلیل کلمات کلیدی تمامی این کارها به صورت بلندمدت و ۲۴ ساعته در تمامی روزهای سال انجام می‌شود. شما حتی روزهای تعطیل نیز روند رو به رشد سایت خود را مشاهده می‌کنیم.

دروازه‌های جدید به کسب‌وکارتان کشف کنید:

بهبود رتبه شما در نزد موتورهای جستجوگر این امکان را برای شما فراهم خواهد ساخت که کسب و کار خود را توسعه بخشیده و وارد بازارهای جدیدتر نیز بشوید. دلیل این امر این است که شما زیرساخت لازم برای ورود به بازارهای جدید را با انجام کارهای سئو ایجاد کرده‌اید و می‌توانید در کلمات جدید نیز بالا آمده و ورودی دریافت کنید. شما می‌توانید محصولات و خدمات جدیدی را به سایت خود اضافه کرده و کلمات مرتبط با آن‌ها را پیدا کنید. این کلمات را جزو اهداف خود قرار داده و رنک سایت خود را نیز در آن‌ها بالا ببرید.

بازگشت مشتری:

بدون شک هرچه شما بیشتر دیده شوید و بیشتر بر سر زبان‌ها باشید، احتمال بازگشت مشتری نیز به سایت شما بیشتر خواهد بود. سئو این مزیت را دارد که شما را به صورت ۲۴ ساعته تبلیغ خواهد کرد حتی زمانی که شما خواب هستید، افرادی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند لینک‌های شما را خواهند دید و شما را خواهند شناخت. نمایش پی در پی نام شرکت شما در موتورهای جستجوگر باعث خواهد شد که حتی مشتری‌های قبلی شما که نام شرکت‌تان را فراموش کردند نیز دوباره به سایت‌تان ورود پیدا کنند، حال اگر تجربه این مشتری قدیمی در خرید قبلی‌اش خوب بوده باشد، شک نکنید که دوباره شما را انتخاب خواهد کرد.

سرمایه گذاری هوشمندانه:

با اطمینان می‌توان گفت که هوشمندانه‌ترین روش بازاریابی اینترنتی سئو می‌باشد. هر کسب و کاری که به صورت آنلاین باشد می‌تواند از این نوع روش استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شود. توجه داشته باشید که مشتریان شما همیشه در حال جستجوی خدماتتان هستند اگر می‌خواهید که گزینه اول پیشنهادی موتورهای جستجوگر به آن‌ها باشید باید به فکر اعتبار سایت خود باشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۵۷۱/بهینه_سازی_سایت_چیست_و_چه_مزایایی_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: