Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@03:58:31 GMT

۱۵ هزار زوج در دور اول ازدواج دانشجویی به مشهد مشرف می‌شوند/ ۹۳ درصد از ازدواج‌های دانشجویی پایدار هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۶۶۴۰/۱۵_هزار_زوج_در_دور_اول_ازدواج_دانشجویی_به_مشهد_مشرف_می_شوند_۹۳_درصد_از_ازدواج_های_دانشجویی_پایدار_هستند

۱۵ هزار زوج در دور اول ازدواج دانشجویی به مشهد مشرف می‌شوند/ ۹۳ درصد از ازدواج‌های دانشجویی پایدار هستند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در دور اول اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار زوج در سه ماه پایانی سال به مشهد اعزام شوند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شب گذشته در نشست خبری بیست و دومین دوره جشن‌های ازدواج دانشجویی که در دانشگاه فردوسی برگزارشد اظهار کرد: جامعه سالم جامعه‌ای است که هر وقت جوانان احساس نیاز به ازدواج پیدا کردند و توانایی اداره زندگی را در خود دیدند اقدام به این امر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

رستمی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج گفت: ۴ میلیون دانشجو کشور در سنین جوانی هستند و بالا رفتن سن ازدواج نیز باعث نگرانی‌هایی در بین دلسوزان نظام شده است لذا باید همگی دستگاه‌ها برای تسهیل امر ازدواج در دانشگاه‌ها تلاش کنند.  

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی که به شدت مورد توجه و نظر مقام معظم رهبری است همین مسئله‌ی بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان است.

وی بابیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج مشکلات زیادی ازجمله دیر فرزند آوری را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که برای جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج جوانان می‌توان انجام داد این است که ایجاد فرصت و فضا‌ها را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنیم.

رستمی اضافه کرد: دست یاری یه سوی تمامی دستگاه‌ها دراز می‌کنیم تا فضای ازدواج دانشجویی با ارائه حمایت‌های بیشتر رونق بیشتری پیدا کند و مزدوجین دلگرم‌تر از قبل شوند. دست یاری یه سوی تمامی دستگاه‌ها دراز می‌کنیم تا فضای ازدواج دانشجویی با ارائه حمایت‌های بیشتر رونق بیشتری پیدا کند و مزدوجین دلگرم‌تر از قبل شوند.  

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی گفت: امسال بنا داریم که در بیست و دومین دوره از ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت  علاوه بر اقدامات فرهنگی و ترویجی که در نظر گرفتیم، نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های استان‌ها را فعال‌تر کنیم و درزمینه تسهیلات ازدواج، اسکان زوجین که تازه ازدواج کردند هم در دانشگاه‌های خودشان  اقدامات انجام شود و همچنین دوره‌های مهارتی ازدواج آسان  و دوره‌های جشن ازدواج دانشجویی بیشتر از سال‌های قبل باشد.

وی ادامه داد: از امروز ثبت‌نام دانشجویان متقاضی در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» آغاز شده است و دانشجویان تا پایان دی‌ماه می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام داشته باشند و در دوره‌های سه‌روزه مهمان امام رضا (ع) در مشهد شوند.

رستمی بیان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده میانگین پایداری خانواده در ازدواج‌های دانشجویی بالاتر از میانگین پایداری سایر خانواده هاست و در حال حاضر نیز فرهنگ غلط سخت گیری خانواده‌ها علت اصلی تاخیر در ازدواج جوانان است.  

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: ما در یک‌پایش که به‌صورت تصادفی بین زوج‌هایی که از طریق ازدواج دانشجویی ازدواج‌کرده بودند انجام دادیم از یک هزار و ۱۶ نفری که پاسخگوی گوشی‌های همراهشان بودند و در ارتباط با پایداری زندگی مشترکشان سؤال کردیم، متوجه شدیم که کمتر از ۲ درصد این ازدواج‌ها منجر به جدایی شده است و اکثریت آن‌ها از ازدواجشان راضی بودند.

وی همچنین افزود: پایش دیگری را هم از طریق ثبت احوال انجام دادیم به شکلی که کد ملی حدود ۳۰۰ هزار زوجی که در دوره‌های مختلف در جشن ازدواج دانشجویی شرکت کردند را به اداره ثبت احوال دادیم و بررسی‌ها در مورد پایداری ازدواج این زوج‌ها انجام شد و مشخص شد حدود فقط ۷ درصد این ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است.

رستمی در پایان گفت: در دور اول اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار زوج در سه ماه پایانی سال به مشهد اعزام شوند و دور دوم اردو‌ها نیز نیز سال آینده برگزار خواهد شد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۶۴۰/۱۵_هزار_زوج_در_دور_اول_ازدواج_دانشجویی_به_مشهد_مشرف_می_شوند_۹۳_درصد_از_ازدواج_های_دانشجویی_پایدار_هستند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: