Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:27:40 GMT

تفکیک جنسیتی در دانشگاه امام رضا(‌ع ) مربوط به دوره رئیسی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۶۵۶/تفکیک_جنسیتی_در_دانشگاه_امام_رضا_ع_مربوط_به_دوره_رئیسی_نیست

تفکیک جنسیتی در دانشگاه امام رضا(‌ع ) مربوط به دوره رئیسی نیست

رضا سعیدی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات افزود: متاسفانه تفکیک جنسیتی در این دانشگاه را به یک مساله سیاسی تبدیل کرده و گفته اند که دانشگاه در دولت آقای رئیسی تفکیک جنسیتی خواهد داشت و آزادی از دانشجویان سلب می شود.
وی افزود: از میان 2 هزار و 400 دانشگاه فعال در کشور؛‌ دو یا سه دانشگاه مانند دانشگاه امام رضا (ع) می باشند که در آن تفکیک جنسیتی اعمال شده است لذا جوانان در انتخاب دانشگاه آزادی کامل دارند و اعمال تفکیک جنسیتی در دو یا سه دانشگاه به معنای سلب آزادی نمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: از سوی دیگر تفکیک جنسیتی در دانشگاه امام رضا (ع) مربوط به دوران تولیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی است و مربوط به آقای رئیسی نمی شود.
رئیس دانشگاه امام رضا (ع) گفت: این دانشگاه دارای 55 عضو هیات علمی و 6 هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رسته های علوم انسانی، هنر و معماری و مهندسی می باشد.
وی افزود: همچنین این دانشگاه دارای 350 دانشجوی غیرایرانی از کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه و لبنان می باشد و با رایزنی های فرهنگی، تبادل دانشجو بین دانشگاه امام رضا (ع) با چند دانشگاه معتبر کشور عراق انجام گرفته است.
رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به راه اندازی کمیته علمی و فناوری در آستان قدس رضوی در دوره تولیت جدید گفت: طبق بررسی های انجام گرفته، در برخی رشته ها در سال 96 این دانشگاه پذیرش نخواهد داشت و در برخی رشته های دیگر پذیرش دانشجو افزایش می یابد.
وی با اشاره به تشکیل معاونت علمی در آستان قدس رضوی گفت: راه اندازی بنیاد علمی جامع رضوی در این معاونت پیش بینی شده و قرار است همه موسسات علمی و دانشگاه های زیرمجموعه آستان قدس رضوی در آن تجمیع شوند.
سعیدی افزود: مکانی با مساحت 160 هکتار در سه راهی طرقبه شاندیز( در اطراف مشهد) برای استقرار بنیاد علمی جامع رضوی و دانشگاه ها و موسسات علمی پیش بینی شده است.
رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در مورد بورسیه تحصیلی در این دانشگاه گفت: دو بورسیه ویژه نخبگان و مستضعفانی که دارای معدل بالایی هستند در این مرکز آموزشی پیش بینی شده که اکنون حدود 200 دانشجو از این بورسیه استفاده کرده و مشغول تحصیل هستند.
سعیدی با بیان اینکه در چشم انداز این دانشگاه همه رشته های دانشگاهی پیش بینی شده است، گفت: قرار است دانشکده پزشکی با رویکرد بین المللی و پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه راه اندازی شود که فعلا صدور مجوز آن از سوی وزارت بهداشت به دلیل انتخابات به تعویق افتاده است.
وی اضافه کرد: در چشم انداز دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) 70 درصد دانشجوی خارجی و 30 دانشجوی ایرانی پیش بینی شده تا عنوان بین المللی برای این دانشگاه عینیت پیدا کند، از سوی دیگر راه اندازی دانشکده پزشکی و همچنین دانشکده علوم پایه، این مرکز آموزشی را به یک دانشگاه جامع خصوصی تبدیل خواهد کرد.
وی در مورد طرح خدمتیاران علمی گفت: اساتید دانشگاه ها در سراسر کشور که قصد خدمت به حضرت رضا (ع) را دارند، می توانند در قالب طرح خدمتیاران علمی ساعاتی را به صورت رایگان در این دانشگاه تدریس کنند که تاکنون چندین استاد از دانشگاه های کشور در این طرح شرکت کرده اند.
رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: این دانشگاه در میان دانشگاه های غیرانتفاعی کل کشور رتبه اول را به لحاظ کیفیت آموزشی دارد.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت جاری برگزار می شود.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۶۵۶/تفکیک_جنسیتی_در_دانشگاه_امام_رضا_ع_مربوط_به_دوره_رئیسی_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: