Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@19:12:03 GMT

احتمال پنهان شدن ابوبکر البغدادی در هجین سوریه

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۶۶۶/احتمال_پنهان_شدن_ابوبکر_البغدادی_در_هجین_سوریه

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ پایگاه اینترنتی شبکه العربیه نوشت: مسئولان کُرد و متحدانشان در سوریه در گذشته اطلاعات مربوط به گروهک ”بیتلز“ را مخفی کردند؛ گروهی که به سربریدن گروگان های خارجی معروفند و نیروهای سوریه دمکراتیک دو تن از اعضای آن را از ابتدای سال جاری بازداشت کرده اند. اکنون نیز این مسئولان از افشای سرنوشت ابوبکرالبغدادی سرکرده داعش خودداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کینو جبرائیل سخنگوی رسمی نیروهای سوریه دمکراتیک از اظهار نظر مطبوعاتی در این زمینه خودداری کرد اما منابع نظامی دیگر خاطرنشان کردند به احتمال قوی، البغدادی در روستای هجین سوریه نزدیک شهر دیرالزور در مرزهای سوریه و عراق است.
نیروهای سوریه دمکراتیک که ائتلاف نیروهای کردی - عربی تحت حمایت واشنگتن در جنگ علیه داعش هستند صدها تن از عناصر این گروه را در زندان های خود بازداشت کرده اند. از جمله این بازداشت شدگان دو تن از خطرناک ترین عناصر داعش هستند که عضو گروهک ”بیتلز“ بودند. تعدادی از زنان و کودکان عناصر داعش هم در این زندان ها هستند. نکته قابل توجه در قضیه بازداشت داعشی ها این است که مقامات رسمی در شمال سوریه آنها را محاکمه نمی کنند و از دولت های متبوع آنها می خواهد که آنان را تحویل بگیرد. یعنی برعکس اتفاقی که در عراق افتاد و مقامات قضایی بغداد بیش از 300 داعشی از جمله 100 خارجی را به حبس ابد یا اعدام محکوم کردند.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۶۶۶/احتمال_پنهان_شدن_ابوبکر_البغدادی_در_هجین_سوریه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: