Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@06:35:18 GMT

کار برای رضای خدا؛علت محبوبیت امام خمینی در بین مردم/مهمترین اقدامات امام(ره) برای حفظ انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۸۹۴۱۵/کار_برای_رضای_خدا_علت_محبوبیت_امام_خمینی_در_بین_مردم_مهمترین_اقدامات_امام_ره_برای_حفظ_انقلاب_اسلامی

کار برای رضای خدا؛علت محبوبیت امام خمینی در بین مردم/مهمترین اقدامات امام(ره) برای حفظ انقلاب اسلامی

محقق تاریخ انقلاب اسلامی علت محبوبیت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در بین مردم اظهار داشت: در تاریخ هیچ حاکمی نبوده که از محبوبیتش پس از نشستن بر مسند تاریخ کاسته نشود اما امام یک استثناء بود چراکه امام عملش، فکرش و همه‌چیزش خدایی بود و برای خودنمایی و جلب‌توجه مردم کاری نمی‌کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محقق تاریخ انقلاب اسلامی در مصاحبه با یزدرسا؛ علت محبوبیت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در بین مردم اظهار داشت: در تاریخ هیچ حاکمی نبوده که از محبوبیتش پس از نشستن بر مسند تاریخ کاسته نشود اما امام یک استثناء بود چراکه امام عملش، فکرش و همه‌چیزش خدایی بود و برای خودنمایی و جلب‌توجه مردم کاری نمی‌کرد و هرچه می‌خواست برای خدا می‌خواست بنابراین خدا هم می‌فرماید هرکس خود را برای من خالص کند من هم محبت او را در دل مردم قرار می‌دهم پس وقتی مردم به زهد و تقوا و ساده زیستی ایشان نگاه می‌کردند جذب شخصیت این ابرمرد می‌شدند و علت محبوبیت امام(ره) صداقت در رفتار و کردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد بهبود زاده؛ اندیشه‌های امام خمینی (ره) را آیینه تمام نمای آیندگان دانست و ابراز داشت: حضرت امام(ره) در خانواده‌ای شجاع، باشهامت و آشنا به شهادت پرورش یافت و آن‌قدر نسیت به مسائل دینی تقید و تعهد داشت که وقتی در سال 1323کتابی بر ضد عقاید شیعی به چاپ رسید کلاس درس را تعطیل کرده و با شجاعت تمام شروع به نوشتنی کتابی در مقابله با آن کتاب به نام کشف‌الاسرار کرد.

وی افزود: به فرموده علامه شهید مرتضی مطهری امام (ره) در چهار مسئله هدف، مسیر، قول و خدا دارای ایمان کامل بود و با یقین در این چهار مسئله گام برمی‌داشت.

بهبود زاده در ادامه با اشاره به نقش مدیریتی و رهبری امام راحل در دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی گفت: با به وجود آمدن انقلاب اسلامی اولین و بزرگ‌ترین هدف امام (ره)که همان تشکیل حکومت اسلامی و فراهم آوردن مسیر هدایت مردم در چهارچوب اسلام بود محقق گشته و در اتفاقی نادر و بی‌نظیر در بین انقلاب‌های دنیا، مردم با هدایت ایشان تنها 50 روز پس از تشکیل حکومت به میدان آمده و نوع حکومت را با قاطعیت تعیین و نهایتاً ظرف مدت یک سال تمامی نهادهای قانونی کشور شکل می‌گیرد.

وی حمایت قاطع امام(ره) از ارتش و تشکیل سپاه را از نمونه‌های بارز مدیریتی ایشان عنوان کرد و ابراز داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های امام بزرگوار پرهیز از انحرافات فکری است به‌گونه‌ای که حتی در قبل از پیروزی انقلاب درحالی‌که خیلی‌ها عقیده داشتند باید با برخی تفکرات برای سرنگونی رژیم کنار آمد و پس از پیروزی، خط فکری انقلاب را از آنان جدا کرد امام قاطعانه مخالفت کرد و فرمود مردم تنها برای اسلام قیام کردند و نباید هیچ تفکری دیگری جز این وارد جریان فکری انقلاب شود.

این محقق تاریخ انقلاب در ادامه حضور پرشکوه مردم در جنگ و پیروزی‌های رزمندگان اسلام را ناشی از مدیریت ممتاز امام(ره) و عمق علاقه مردم به آن حضرت دانست و اذعان داشت: در طول تاریخ ایران‌زمین تنها جنگی که در آن ذره‌ای از خاک ایران به یغما نرفت جنگ تحمیلی بود چراکه امام به‌گونه‌ای جوانان را پرورش داد که آنان عاشق شهادت شدند به‌طوری‌که جان خود را فدا کردند تا دین، جان، مال، ناموس و سرزمینشان به چنگال دشمن نیفتد.

بهبود زاده ادامه داد: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که نقش حضرت روح‌الله (قد سره) در هدایت و مدیریت جنگ بی‌بدیل و کم‌نظیر بود اما مهم‌ترین وجه مدیریتی و رهبری ایشان از بین بردن انحرافات در مسیر حیات انقلاب اسلامی بود به‌طوری‌که باوجوداینکه آقای منتظری را پاره تن خود می‌دانست اما وقتی متوجه شد با آرمان‌ها و اهداف نظام انحراف پیداکرده و قابل اصلاح نیست او را از قائم‌مقامی رهبری برکنار کرده و انقلاب را از خطری بزرگ نجات داد.

کارشناس تاریخ انقلاب اسلامی، تأکید امام بر پشتیبانی از ولایت‌فقیه و مقابله با استکبار را ناشی از روح الهی و اعتقاد قلبی ایشان به اسلام دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی بر پایه مکتب اسلام بناشده و اسلام بر اساس آیات و روایات مختلف مسلمانان را از انحراف به شرق و غرب نهی کرده است بنابراین امام (ره) هم را در برابر زور گوئی‌های استکبار بر اساس اصل سریع قرآن «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» ایستاد و تن به سازش نداد و به همگان هم سفارش کرد تا از این دو اصل اساسی اسلام و انقلاب اسلامی حراست کنند.

بهبود زاده اضافه کرد: علت سفارش و تأکید امام بر پیروی از ولایت‌فقیه نیز این است که اسلام ما را به پیروی از « یا ایها الذین آمنوا اطیعواالله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» سفارش می‌کند و «اولی الامر منکم» رسول خدا، ائمه معصومین و کسانی هستند که حضرات معصومین مشخصات آنان را به مردم گوشزد کردند تا جامعه دینی بدون رهبر و ولی نباشد و ولایت‌فقیه در حقیقت ادامه مسیر انبیاء الهی است.

محقق تاریخ انقلاب، انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان را به‌عنوان دقیق‌ترین و صحیح‌ترین تصمیم ممکن برشمرد و گفت: هرچند انقلاب اسلامی بر پایه حق و حقیقت و خواست خداوند بناشده و خداوند همه‌جا یارو یاور این انقلاب بوده و انشا الله تا ظهور حضرت حجت (عج) هم حافظ و یاور آن خواهد بود اما انتخاب حضرت امام خامنه‌ای به رهبری نظام اسلامی این انقلاب و نظام را بیمه کرد به‌گونه‌ای که امروز پس از گذشت 28 سال از رحلت آن یار سفرکرده، انقلاب اسلامی بر اساس آرمان‌های امام و درم سیر ایشان حرکت کرده است.

بهبود زاده درباره چگونگی دست یافتن خبرگان به چنین نتیجه مهمی هم افزود: امام راحل دو قدم بسیار مهم برای حفظ و بیمه کردن انقلاب برداشت قدم اول عزل آقای منتظری از قائم‌مقامی بود چراکه ساده‌لوحی‌های وی می‌توانست انقلاب را به ورطه نابودی بکشاند و دوم هدایت جامعه و خواص به سمت سپردن سکان رهبری پس از خود به مقام معظم رهبری.

وی خاطرنشان کرد: با مرور خاطرات افرادی نظیر سید احمد آقا، آقای هاشمی و بزرگانی دیگر درباره شخصیت رهبر معظم انقلاب و با توجه به اینکه ایشان شاگرد و دست‌پرورده امام بوده و خط فکری و حرکتی‌شان مبتنی بر خط فکری و حرکتی حضرت روح‌الله است مجلس خبرگان به این نتیجه می‌رسد که شخصی مناسب‌تر از ایشان برای رهبری جامعه وجود ندارد و حتی وقتی با مخالفت ایشان هم روبرو می‌شوند ایشان را راضی به قبول چنین مسئولیتی می‌کنند. الحمدالله امروزه‌ام رهبری معظم به‌مانند حضرت امام خمینی (قد سره) در بین آحاد مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و شاهدیم که مردم گوش به فرمان‌ و هدایت‌های خمینی گونه این شخصیت کم‌نظیرهستند والبته مدیریت ایشان هم سبب شده تا کشور در برابر انواع آسیب‌ها و توطئه‌های دشمن مصون و محفوظ بماند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۴۱۵/کار_برای_رضای_خدا_علت_محبوبیت_امام_خمینی_در_بین_مردم_مهمترین_اقدامات_امام_ره_برای_حفظ_انقلاب_اسلامی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: