Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@11:25:42 GMT

بوشهر نماد همزيستي اهل سنت و شيعه در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۱۹۱۶/بوشهر_نماد_همزیستی_اهل_سنت_و_شیعه_در_کشور_است

بوشهر نماد همزيستي اهل سنت و شيعه در کشور است

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- استاندار بوشهر گفت: خدا را شاکريم در استاني هستيم که برادران اهل سنت و شيعه با اتحاد و همدلي زندگي مي کنند و هيچ نگراني وجود ندارد طوري که اين استان نماد همزيستي مسالمت آميز در اين زمينه است.

به گزارش ايرنا، عبدالکريم گراوند دوشنبه شب به مناسبت سالروز ولادت پيامبر اکرم (ص) و هفته وحدت افزود: در شرايط حساس کنوني که دشمن در تلاش براي ضربه زدن به اسلام است اتحاد، انسجام و برادري در ميان مسلمانان لازمه قدرت جامعه اسلامي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: همه بايد مراقب باشيم دشمن از روزنه هايي که وجود دارد سوء استفاده نکند و باعث ايجاد تفرقه و انشقاق در جامعه اسلامي نشود.
استاندار بوشهر يادآورشد: امروز استکبار جهاني با حمايت برخي از حاکمان دنياي اسلام با استفاده از سرمايه هاي مادي و انساني و تشکيل گروه هاي تروريستي چه آشوب هايي را در منطقه خاورميانه به پا مي کند و باعث کشتن مسلمانان به دست همديگر مي شود.
گراوند افزود: امروز با توطئه دشمن مي بينيم که برادران مسلمان با منابع کشورهاي مسلمان برادران خود را مي کشند و نمونه آن در سوريه و يمن قابل مشاهده است.
وي اظهارداشت: پيامبر رحمت با تفکري نو پايه گذار تمدن نويني مي شود و پيروان آن حضرت بايد از هرگونه تفرقه و تشتت در جامعه پرهيزند.
گراوند گفت: براساس دستور پيام اسلام (ص) وحدت، انسجام، همدلي و برادري باعث بقا و توسعه جامعه اسلامي مي شود.
استاندار بوشهر با بيان اينکه وحدت يک تکليف ديني است گفت:همدلي و اتحاد مومنان يکي از آيات الهي است و پراکندگي و تفرق نشانه بي ايماني است و مي تواند آتشي براي ايجاد آشوب در جامعه اسلامي باشد.
وي يادآورشد: نامگذاري هفته وحدت همزمان با تشکيل نظام جمهوري اسلامي بيانگر اين است که انقلاب اسلامي و رهبران اين نظام به دنبال ايجاد اتحاد، برادري و انسجام هستند.
گراوند اضافه کرد: قرآن مهمترين سرمايه مسلمانان و بالاترين محور و سرمايه جامعه اسلامي براي برقراري وحدت و انسجام است.
وي افزود: نمازهاي جمعه ، جماعت و حج از مهمترين مظاهر وحدت در دين اسلام و همواره مورد تاکيد بوده است.
استاندار بوشهر گفت: در بين مسلمانان اشتراک هايي وجود دارد که جامعه اسلامي بايد همواره از اين اتحاد و برادري مراقبت کند چون دشمن براي از بين بردن سرمايه هاي مادي و انساني مسلمانان از هيچ تلاشي فروگذار نمي کند.
رئيس شوراي ائمه جمعه اهل سنت استان بوشهر گفت: وحدت و انسجام نعمت بزرگي در راستاي تقويت وحدت اسلامي است و ايران بهترين الگوي وحدت و همدلي امت اسلامي در جهان است.
محمد جمالي افزود: هفته وحدت فرصت مناسبي براي گسترش و تقويت وحدت نه تنها در سطح کشور بلکه در همه جهان اسلام و در کشورهاي مختلف است.
وي با اشاره به تاکيد امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامي گفت: ايران در بحث اتحاد و همدلي بايد براي ديگر کشورها الگو باشد.
جمالي افزود:با توجه به تلاش استکبار جهاني براي مشکل تراشي در جامعه اسلامي ايران مسئولان بايد با تلاش بيشتر پاي کار باشند و از هر فرصتي براي خدمت به مردم استفاده کنند تا مشکلات مردم کمتر شود.
وي گفت: اگر امروز شاهد امنيت خوبي در سطح کشور هستيم به خاطر همين اتحاد و همدلي است و بايد قدردان اين امنيت باشيم.
6047/6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۹۱۶/بوشهر_نماد_همزیستی_اهل_سنت_و_شیعه_در_کشور_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: