Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@09:18:23 GMT

خیز قاری ایرانی برای کسب مقام اول مسابقات قرآن مالزی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۵۷۱۵/خیز_قاری_ایرانی_برای_کسب_مقام_اول_مسابقات_قرآن_مالزی

خیز قاری ایرانی برای کسب مقام اول مسابقات قرآن مالزی

غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی با اشاره به توانمندی‌ها، انگیزه و آمادگی روحی حامد علیزاده برای درخشش در مسابقات قران مالزی گفت: او برای کسب مقام اولی به مالزی می‌رود و اساتید مبرز کشور به توانمندی او در این زمینه اذعان دارند.

غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، مدرس هنرهای تنغیمی قرآن کریم و استاد راهنمای حامد علیزاده، نماینده کشورمان در پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در پاسخ به این سوال که علیزاده برای کسب مقام در این دوره از مسابقات باید چه ویژگی‌های قابل توجهی داشته باشد تا تجربه شیرین کسب مقام نخست شهید حاجی‌حسنی پس از دوسال بار دیگر تکرار شود، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم مسابقات مالزی به جهت آئین‌نامه و حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف، خصوصاً آسیای شرقی، به گونه‌ای است که قاریان باید خود را با خواسته‌های آنان از نظر آئین‌نامه و صوتی و لحنی منطبق کنند؛ بنابراین شیوه‌های کلاسیک و استفاده از چهار مقام و پرده‌های مختلف آنها که قرار، جواب، جواب جواب و یا قرار، غمّاز و جواب، موفق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد راهنمای نماینده کشورمان در مسابقات قرآن مالزی با اشاره به ویژگی‌های مثبت صوت حامد علیزاده از قبیل قدرت، اوج و تحریرهای بسیار ریز و زیبا گفت: در جلسات متعددی به برنامه‌ها و شیوه‌های مسابقات مالزی پرداختیم و بر اساس تشخیص کمیته انتخاب قاریان برای مسابقات بین‌المللی و با توجه توانمندی‌های صوت و لحنی آقای علیزاده کهپیش از این در محافل مختلف آنها را نشان داده است؛ امید زیادی وجود دارد که ایشان مقام اول مسابقات مالزی را کسب کند.

این داور مسابقات تلاوت قرآن کریم ضمن اظهار امیدواری فراوان نسبت به کسب مقام اول توسط علیزاده، افزود: با توجه به چند تلاوتی که اخیراً از وی شنیده‌ام، آقای علیزاده برای مقام اولی به مالزی می‌رود و امید دارم طوری تلاوت کند که جای اشکال و ایرادی برای داوران نگذارد.

شاه میوه با بیان اینکه نماینده کشورمان از لحاظ روحی در اوج آمادگی قرار دارد و برخی از اساتید پیشکسوت همچون عباس امام جمعه تلاوت او را پسنده و گفته‌اند که مناسب مسابقات مالزی است، گفت: برخی دیگر از اساتید همچون آقایان سیدجواد و سیدمجتبی سادات فاطمی نیز به این مسئله صحه گذاشته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چنانچه نماینده کشورمان تحت تاثیر فضای مسابقات قرار گیرد، چه تمهیداتی برای بهبود اوضاع روحی نماینده کشورمان اندیشیده شده است، اظهار کرد: ایشان در حال حاضر از روحیه بالایی برخوردار و میدان‌های زیادی را دیده است؛ در چندین دوره از مسابقات کشوری شرکت کرده و تمرینات خوبی داشته است.

این استاد فنون و هنرهای تلاوت قرآن کریم با اشاره به تفاوت‌های موجود در آیین‌نامه‌های مسابقات ایران و مالزی و همچنین تصریح بر این نکته که تفکر «داوری علیه ایرانیان» در مسابقات مالزی اشتباه است، گفت: من در بررسی تلاوت‌هایقاریان ایرانی که در ادوار گذشته، مقامی کسب نکردند، تزلزل‌، ناکوکی و فالش‌هایی را از نظر صوتی، لحنی و تجویدی شنید‌ه‌ام که سبب محروم شدن نمایندگان کشورمان از کسب مقام برتر مسابقات مالزی بوده‌ است.

شاه‌میوه در این زمینه افزود: شناخت ما از نحوه تلاوت قاریانی که در ادوار گذشته مسابقات مالزی شرکت کردند و آئین‌نامه این مسابقات، نشان می‌دهد که فردی با توانمند‌های حامد علیزاده شانس و اقبال زیادی در کسب عنوان نخست این دوره از مسابقات دارد.

شاه‌میوه سپس به بررسی جایگاه تجوید در آیین‌نامه مسابقات مالزی پرداخت و در این خصوص گفت: به لحاظ تجویدی آن خواستی که آنان دارند آن چیزی نیست که در مسابقات ما وجود دارد، برخی کاملا تجویدی می‌خوانند و عملا لحن و صوت را از دست می‌دهند؛ نظرم این نیست که تلاوت آقای علیزاده خیلی تجویدی باشدو به آن بیش از صوت و لحن توجه کند؛ امّا باید در عین حال به قواعدی از تجوید مانند مدود، اخفائات و ... که مورد توجه داوران مسابقات مالزی است در حد طبیعی و استاندارد خود توجه کند.

وی با اشاره به شرایط آماده حامد علیزاده برای حضور در این دوره از مسابقات افزود: مقدمات لازم برای حضور شایسته ایشان صورت گرفته است و امیدوارم او بتواند مطابق با نیازهای مسابقات و توانمندی‌های صوتی که پیش از این در محافل مختلف آن را نشان داده است، برنامه دلخواه خود را اجرا کند.

انتهای پیام/

R1444/P1397/S4,37/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۷۱۵/خیز_قاری_ایرانی_برای_کسب_مقام_اول_مسابقات_قرآن_مالزی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: