Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:20:36 GMT

کمیسیون ماده 100 شهرداری ها وحدت رویه داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۵۷۷۵/کمیسیون_ماده_۱۰۰_شهرداری_ها_وحدت_رویه_داشته_باشند

کمیسیون ماده 100 شهرداری ها وحدت رویه داشته باشند

تهران- ایرنا ـ معاون امور عمرانی استانداری تهران با تأکید بر اینکه مقررات شهرسازی در حکم قانون است خواستار وحدت رویه کمیسیون ماده 100 شهرداری ها در تصمیم گیری های قانونی شد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از استانداری تهران، احمد تواهن در نشست آموزشی نمایندگان وزارت کشور و شورای اسلامی شهر در کمیسیون های ماده ١٠٠ شهرداری های شهرهای تابعه استان تهران با اشاره به برخی تصمیماتی که از سوی کمیسیون ماده ١٠٠ در شهرداری ها اتخاذ می شود گفت: گاهی عدم وجود وحدت رویه در تصمیمات مخصوصا در مورد روند ساخت و سازها قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تواهن با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات آموزشی این کمیسیون برای دستیابی به وحدت نظر در تصمیم گیری ها گفت: دستورالعملی برای سنجش دانش نمایندگان کمیسیون ماده ١٠٠ در این خصوص ابلاغ شده است.
وی با تأکید براینکه در کمیسیون ماده ١٠٠ سه محور اصلی فنی، شهرسازی و بهداشتی درساختمان ها مورد نظر است تصریح کرد: عدم رعایت اصول در این سه شاخص به معنای وجود نقص در ساختمان است.
معاون امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: در ساختمان ها ممکن است رأیی صادر و یا پایان کار داده شده باشد، اما در زمان حوادث، مسئولیت وقوع اتفاق در ساختمان به عهده صادر کننده رأی و اعضای کمیسیون ماده ١٠٠ است.
تواهن ارتفاع، تراکم، زیرزمین، اضافه بودن سطح اشغال، افزودن واحدها را از جمله مهمترین تخلفاتی ذکر کرد که با برخورد کمیسیون ماده صد مواجه می شود.
وی تأکید کرد: مقررات شهرسازی در حکم قانون است و نباید سرنوشت آرای کمیسیون ماده ١٠٠ به درآمد شهرداری گره بخورد.
تهرام/3036 /6139

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۷۷۵/کمیسیون_ماده_۱۰۰_شهرداری_ها_وحدت_رویه_داشته_باشند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: