Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:34:02 GMT

وزیر جهاد: تفاله زیتون در صنعت داروسازی کار برد دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۵۷۷۶/وزیر_جهاد_تفاله_زیتون_در_صنعت_داروسازی_کار_برد_دارد

وزیر جهاد: تفاله زیتون در صنعت داروسازی کار برد دارد

زنجان - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: با احداث اولین واحد تولید فرآورده های جانبی از تفاله کارخانجات روغن کشی زیتون در شهرستان طارم، از این فرآورده در صنعت داروسازی، آرایشی و بهداشتی و حتی به عنوان خوراک دام استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا ، محمود حجتی عصر سه شنبه در آیین بهره برداری طرح 400 هکتاری تجهیز باغ های شهرستان طارم به آبیاری نوین افزود: تجهیز زمین ها به سامانه های نوین آبیاری از ضروریات بخش کشاورزی است که با توجه به بحران آب و کمبود منابع آبی از طریق این طرح ها می توان راندمان آبیاری را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: زیتون در چند سال گذشته در شهرستان طارم توسعه بسیاری داشته است، این شهرستان حتی می تواند در زمینه گیاهان دارویی هم موفق عمل کند که نیازمند پیگیری جدی مسئولان است.
وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: شهرستان طارم در صنایع پایین دست زیتون و افزایش بهره وری آب، نیاز به پیگیری و برنامه ریزی دارد که در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.
حجتی با اشاره به مناطق پربارش طارم اضافه کرد: در این مناطق می توان بعضی درختان کم آب بر را به صورت دیم کشت کرد تا از این طریق هم از فرسایش خاک جلوگیری و هم موجب ذخیره سازی آب شده تا بواسطه ی آن موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشاورزان شود که در این زمینه نیز وزارتخانه برنامه و طرحهایی را مورد بحث قرار داده است.
این مسئول اظهار امیدواری کرد: با توجه به پیشرفت صنعت کشاورزی در طارم در سه دهه ی اخیر همچنان امیدواریم با سرعت بالا شاهد پیشرفت در این بخش از شهرستان باشیم.
مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی؛ ضمن اشاره به ظرفیتهای بالای گردشگری طارم یادآور شد: این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری و محصولات باغی و زراعی متنوعی است که میتواند در جذب گردشگر و تامین بخشی از اقتصاد مردم موثر واقع شود.
به گزارش ایرنا، طرح آبیاری تحت فشار گیلانکشه در شهرستان طارم زنجان در مساحت 400 هکتار با اعتبار 470 میلیار دریال ، برای 118 بهره بردار باحضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استان زنجان افتتاح شد.
همچنین بازدید از مراحل اجرایی احداث اولین کارخانه تولید فرآورده های جانبی از تفاله کارخانجات روغن کشی زیتون کشور در دهستان گیلوان از برنامه های دیگر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان طارم بود.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/8068

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۷۷۶/وزیر_جهاد_تفاله_زیتون_در_صنعت_داروسازی_کار_برد_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: