Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@06:00:59 GMT

معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی: ارزش معادن 770 میلیارد دلار است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۱۴۲/معاون_اکتشافات_سازمان_زمین_شناسی_ارزش_معادن_۷۷۰_میلیارد_دلار_است

معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی: ارزش معادن 770 میلیارد دلار است

شیروان- ایرنا- معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی گفت: هم اکنون ارزش معادن کشور 770 میلیارد دلار است که این رقم به هزار میلیارد دلار هم قابل افزایش است.

به گزارش ایرنا، بهروز برنا شنبه در دیدار با فرماندار شیروان و شماری از مسئولان کشوری و استانی با بیان اینکه شانس کشف معادن در کشور ایران بیشتر است اظهار کرد: سالانه 392 میلیون تن مواد معدنی را استخراج می کنیم و همچنین سالانه 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد تن به ذخایر کشف شده اضافه می شود.
وی با اشاره به اینکه معدن یکی از محورهای اقتصادی کشور است افزود: سازمان زمین شناسی از 8 لایه اطلاعاتی زمین استفاده می کند که کارهای اکتشافی خوبی در این راستا انجام می شود و بتازگی ماده معدنی جدیدی را گرفتیم که به عنوان یک کود ارکانیگ و حائز اهمیت در کشاورزی کاربرد دارد.
معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی کشور با بیان اینکه استان خراسان شمالی از لحاظ میزان ذخایر قطعی شرایط مطلوب دارد، گفت: از 6 هزار معدن در کشور، 124 معدن فعال در این استان است که نشان می دهد به معدن و معدن کاری توجه می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: معدن یک کار ارزشمند و پایه ای است و آب و خاک مهم ترین موضوعاتی که عامل و پایه توسعه اساسی هستند.
محمدحسین علی نیا اظهار کرد: در سال های اخیر مسیر توسعه استان در راستای کشاورزی و گردشگری است که ازش اهمیت معدن باید بیش از بیش مشخص شود و اقتصاد استان را بتوان با معدن تنظیم کرد.
وی گفت: کمبود آب و نبود آب به معنای این نیست که از رشد و توسعه غافل شویم و باید در بحث معادن با جدیت به آن بپردازیم چرا که دهه آینده، دهه معدن است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: معادن یکی از قابلیت های استان خراسان شمالی است که از ابتدای دولت یازدهم تلاش های و پی گیری های زیادی برای آن صورت گرفته است.
یحیی نیکدل اظهار کرد: امسال 150 میلیارد ریال اعتبار برای معادن این استان گرفته شده که امید است در آینده شاهد کارهای خوبی در حوزه معدن استان خراسان شمالی صورت گیرد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۱۴۲/معاون_اکتشافات_سازمان_زمین_شناسی_ارزش_معادن_۷۷۰_میلیارد_دلار_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: