Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:11:07 GMT

استاد دانشگاه پزشکی شیراز رتبه دهم پژوهشگران استریولوژی دنیا را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۲۴۵/استاد_دانشگاه_پزشکی_شیراز_رتبه_دهم_پژوهشگران_استریولوژی_دنیا_را_کسب_کرد

استاد دانشگاه پزشکی شیراز رتبه دهم پژوهشگران استریولوژی دنیا را کسب کرد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موفق به کسب رتبه دهم در میان پژوهشگران پرکار حوزه استریولوژی (تحقیقات میکروسکوپی) دنیا شد. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یونس قاسمی اظهار داشت: این رتبه از نتایج پژوهشی که به روش علم‌سنجی و با بررسی پنج هزار و 732 مقاله که در بازه زمانی 1966 تا 2016 میلادی در پایگاه اطلاعاتی Scopusانتشار یافته و واژه Stereologyدر عنوان، چکیده و کلیدواژه‌های آن ها به کار رفته، به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نتیجه این پژوهش افزود: علی نورافشان، استاد تمام، موسس و بنیانگذار مرکز تحقیقات و محاسبات میکروسکوپی یا استریولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در رتبه دهم دنیا از نظر تعداد مقالات انتشار یافته در پایگاه اطلاعاتی Scopusدر حوزه استریولوژی قرار گرفت.

نورافشان نیز درباره استریولوژی با محاسبات میکروسکوپی گفت: با استفاده از ریاضیات می‌توان پاسخ‌های مربوط به پژوهش‌های علوم پزشکی را توجیه کرد؛ برای دانستن دقیق آثار بی‌خوابی، استرس و امثال این موارد بر روی بافت‌ها و ارگان‌های مختلف بدن، سلول‌ها یا حتی فراتر از سلول‌ها، یکی از بهترین راه حل‌ها استفاده از ریاضیات است که هم اکنون این روش در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به یک دهه فعالیت‌های پژوهشی مرکز تحقیقات استریولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این زمینه در مورد مواد مختلفی همچون افزودنی‌های خوراکی یا شیرین کننده‌ها که به طور روزمره استفاده می‌شود، یا عواملی مانند استرس‌های محیطی، بی‌خوابی‌ها و یا مواد اعتیادآور که جامعه ما ممکن است با آن روبه‌رو شود و اینکه چه اثری بر روی بافت‌ها و سلول‌ها دارند، پژوهش صورت گرفته که پاسخ‌ها را می‌توان به شکل (اعداد کمی) در ریاضی و به شیوه دقیق به دست آورد.

نورافشان از تلاش برای ابداع روش شناسایی اجزای تشکیل دهنده فست فودها به شیوه کمی، به عنوان دیگر محور تحقیقاتی در این مرکز یاد کرد که به معاونت غذا و داروی دانشگاه ارائه شده و افزود: به کمک این روش، می‌توان نمونه‌های غذایی با کیفیت بالاتری را انتخاب کرد که این اقدام پژوهشی، کمکی برای ارتقای سلامت غذایی، به ویژه در نسل جوان، به عنوان یکی از طرفداران این گروه از مواد غذایی است.

رئیس مرکز تحقیقات هیستومورفومتری و استریولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز خرسندی از کسب این موفقیت برای دانشگاه، این امر را موجب دلگرمی دیگر پژوهشگران برای تلاش و راه‌یابی به عرصه‌های بین‌المللی عنوان کرد.

نورافشان گفت: برای پژوهش، می‌توان بدون صرف هزینه‌های اضافی، با نوآوری، خلاقیت و تکنیک‌های ابداعی، به موفقیت دست یافت.

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۲۴۵/استاد_دانشگاه_پزشکی_شیراز_رتبه_دهم_پژوهشگران_استریولوژی_دنیا_را_کسب_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: